REKLAMAMLEKOVITA - Święta Mascarpone/Twaróg - Baner Główny (08-13.12.2019)
Ewa Borowska, dyrektor generalna Eurocash Franczyza

Ewa Borowska, dyrektor generalna Eurocash Franczyza (Eurocsh)

Moją osobistą ambicją jest przyspieszenie ekspansji. Zakładam, że powinno to być możliwe, ponieważ widzimy, że konsumenci cenią sklepy Delikatesy Centrum. Zagęszczamy sieć w nowych regionach, na razie w ramach sklepów własnych, a dodatkowo zaczęliśmy mocno inwestować w rozpoznawalność marki, chociażby poprzez kampanię reklamową w telewizji – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Ewa Borowska, dyrektor generalna Eurocash Franczyza.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Marka Delikatesy Centrum działa na rynku już 20 lat. To składnia do pewnych podsumowań. Zarządza pani franczyzą Delikatesów Centrum już ponad cztery lata. Co uznaje Pani za swój największy sukces, a co za największą porażkę?

Powodów do zadowolenia i satysfakcji uzbierało się sporo przez te lata. Sześć razy w tygodniu dostarczamy do sklepów wysokiej jakości świeże produkty: mięsa, wędliny, sery, ryby oraz warzywa i owoce, co wyróżnia naszą sieć na tle konkurencji. Wdrożyliśmy nowoczesny system informatyczny. Rozwinęliśmy Delikartę, która szybko zyskała uznanie i została wybrana najlepszym nowym programem lojalnościowym 2017 roku. Delikatesy Centrum skutecznie konkurują na rynku i odgrywają w polskim handlu coraz większą rolę. To marka, która dziś jest rozpoznawalna w całym kraju.

Jeśli miałabym wskazać porażkę, to myślę, że tempo ekspansji w niektórych latach było niższe, niż bym sobie tego życzyła. Z pewnością ekspansja była pod wpływem trendów deflacyjnych w poprzednich latach, jak również konieczności zapewnienia wyższej rozpoznawalności naszego formatu franczyzowego w nowych regionach. Moją osobistą ambicją jest przyspieszenie ekspansji. Zakładam, że powinno to być możliwe, ponieważ widzimy, że konsumenci cenią sklepy Delikatesy Centrum. Zagęszczamy sieć w nowych regionach, na razie w ramach sklepów własnych, a dodatkowo zaczęliśmy mocno inwestować w rozpoznawalność marki, chociażby poprzez kampanię reklamową w telewizji.

W kwestii wyzwań myślę, że są takie same jak dla wszystkich innych podmiotów działających w naszej branży. Jednym z nich jest pozyskiwanie pracowników. Rynek pracy jest coraz bardziej wymagający i wiele wskazuje na to, że w najbliższym czasie to się nie zmieni. Rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej są dla nas ważną kwestią, jednak prowadzenie biznesu musi być dochodowe. Dlatego już dziś szukamy nowoczesnych rozwiązań pozwalających optymalizować koszty. Wierzę jednak, że nasza praca nad optymalizacjami kosztowymi i nowoczesnymi technologicznie rozwiązaniami pozwoli nam na równoczesne ulepszenie jakości samych sklepów Delikatesy Centrum. Z każdym rokiem wdrażamy nowe technologie: zarządzane centralnie, oparte na uczeniu maszynowym, jak i wdrażane na poziomie mikro, tak jak ma to miejsce w przypadku konkursu „Herosi Innowacyjności”.

Jaką drogę przebyły sklepy DC w ciągu ostatnich 20 lat – od sieci lokalnej do ogólnopolskiej? Jak wyglądały przełomowe momenty w przypadku Delikatesów Centrum? Czym są dzisiaj?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Nnnbn 4 25 dni temuocena: 100% 

    remm- wysokie ceny. Czy do sukcesów pani prezes doda, że większość produktów w DC jest droższa o 1/3 a nawet 1/2 niż podobne produkty w innych sklepach. Czy do sukcesów pani prezes doda, że sklepy DC świeca pustkami jeśli chodzi o klientów, czy do sukcesów zaliczy pani prezes, że w DC robią zakupy głównie ludzie starsi bo nie mają sił by pójść do bardziej oddalonych sklepów i muszą przepłacać - to rzeczywiście są 'wielkie' sukcesy!! Tak to na przykładzie mojego miasta: jeden jest w pobliżu na dużym osiedlu - sklep ciasny, od 15 lat nie remontowany, klientów bardzo niewiele, drożyzna. Drugi nowy DC, wyremontowany i co z tego, prawie tam nikt nic nie kupuje. Wszystko pędzi na zakupy do konkurencji gdzie są tlumy

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Arek 3 25 dni temuocena: 100% 

    Jak na wywiad w temacie rozwoju biznesu opartym na Franczyzobiorcy nie widać w EC koncentracji na poprawie zyskowności właścicieli sklepów i z tego wynika problem z ekspansją oraz pozyskiwaniem nowych uczestników systemu DC. Mam wrażenie, że panuje wiara, że "EC się sama wyżywi" na Franczyzobiorcy. Przydało by się więcej wsparcia w zakresie systemów energooszczędności, inwestycji w nowe technologie kontroli kosztów, pomocy w renegocjacji umów najmu i zmniejszania czynszów, uproszczania procesów operacyjnych, wsparcia w nowoczesne systemy komunikacji z Klientem, powrotu do wsparcia i kliniki sklepów obciążonych konkurencją, inwestycji w nowe kategorie, odświeżenie floorplanów, itd.). Nawet w kolebce DC na południu Polski widać marazm i wyczekiwanie na oferty od innych operatorów - np. Biedronkę z konceptem sklepu z ladą mięsną. Sporo umowy franczyzowych się niebawem kończy i będzie to trudny okres dla EC.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Znudzony 2 25 dni temuocena: 100% 

    Słowotok ,bez pokrycia w rzeczywistości..

    oceń komentarz
  • ~remm 1 25 dni temuocena: 100% 

    Co takiego jest w ofercie D.C., czego nie ma w ofercie kazdego innego sklepu?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony