REKLAMARC Foods - baner główny - grudzień 2018
Ewa Soboń. client director w agencji Nielsen

Ewa Soboń. client director w agencji Nielsen (fot. Anna Machnicka)

Kategoria wędlin paczkowanych jest już warta blisko 5 mld zł. Plasuje ją to na trzecim miejscu, po kategoriach piwa i wódki, wśród Top Kategorii Koszyka Spożywczego w Polsce – powiedziała Ewa Soboń. client director w agencji Nielsen podczas III Kongresu Mięsnego 2018.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Ekspertka podkreśliła, że wędliny paczkowane to kategoria, która dynamicznie rośnie – jako jedyny segment, poza kategorią tłuszczów żółtych, czyli masła, margaryny i miksów, notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Ponad 70 proc. sprzedaży przypada na dyskonty. – Waga dyskontów w sprzedaży wędlin paczkowanych jest naprawdę ogromna w porównaniu do całego koszyka spożywczego, gdyż dyskonty średnio dla całego koszyka spożywczego ważą około 30 proc. – wskazała Ewa Soboń. – Można powiedzieć, że dwie na trzy złotówki przeznaczane przez Polaków na produkty z kategorii wędlin paczkowanych są wydawane właśnie w dyskontach – dodała. 

Na pozostałe kanały przypada o wiele mniejszy procent sprzedaży – hipermarkety odpowiadają za 10,4 proc. sprzedaży, supermarkety za 10,1 proc., a sklepy tradycyjne za 8,4 proc.

Ewa Soboń zwróciła uwagę, że obserwując procentową zmianę sprzedaży w zeszłym roku wobec 2016 roku, zauważamy, że wszystkie kanały rosną. – Wszystkie zyskują na wartości sprzedaży. Natomiast uwzględniając wagę dyskontów, możemy powiedzieć, że to jest ten kanał, który steruje wzrostem kategorii – oceniła client director w agencji Nielsen. 

Najważniejszym asortymentem w kategorii wędlin paczkowanych są parówki i frankfurterki. Wartość ich sprzedaży wyniosła w zeszłym roku ponad 1,2 mld zł. – Parówki są niekwestionowanym liderem kategorii. Na drugim miejscu mamy segment kiełbas tradycyjnych wart prawie 820 mln zł, a na trzecim kabanosów wart ponad 670 mln zł – wyjaśniła Ewa Soboń. Dodała, że na kolejnych pozycjach plasują się segmenty: szynek (o wartości 516 mln zł), kiełbas suchych (465 mln zł), polędwicy (259 mln zł), salami (154 mln zł) i bekonu (129 mln zł). Natomiast segment paczkowanych produktów drobiowych ma wartość 80 mln zł.

- Spośród segmentów wędlin paczkowanych najszybciej, bo w tempie ponad 20 proc. rok do roku, rośnie kategoria bekonu, choć trzeba pamiętać, że jej wartość to wciąż niewielki skrawek naszego „tortu”. Do najszybciej rozwijających się segmentów należą też parówki, ponieważ ta kategoria rośnie w tempie ponad 13 proc., i kabanosy notujące niemal 16 proc. wzrost. To te dwa segmenty w największym stopniu przyczyniają się do wzrostu całej omawianej kategorii – podsumowała Ewa Soboń.

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony