REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)

W Polsce wszystkie fabryki Nestlé są „zero waste”. W całej Europie jest to aż 80 proc. zakładów produkcyjnych firmy. Nestlé zakłada, że już w 2020 roku osiągnie cel „zero waste” we wszystkich swoich lokalizacjach.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE - BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.11.2019)

(mat. prasowe)

Zobowiązanie „zero waste” oznacza, że żadne z odpadów powstających w zakładach Nestlé – za wyjątkiem tych odpadów, których odbiorca jest wskazany prawnie, np. odpady komunalne – nie trafia na składowiska. Nie są też poddane procesom spalania bez odzysku energii. We wszystkich lokalizacjach Nestlé w Polsce ogranicza się ilości odpadów. Zgromadzone oddaje się firmom zapewniającym ich recykling lub odzysk, co potwierdza zarówno stosowna dokumentacja, jak i audyty.

Nestlé zobowiązało się do realizacji celu „zero waste” w 2013 roku. Strategia firmy w zakresie gospodarki odpadami miała się koncentrować na zapobieganiu powstawania odpadów we wszystkich fabrykach.

Właściwe gospodarowanie odpadami to takie, dzięki któremu mogą one być ponownie wykorzystane. W fabrykach powstają różnorodne odpady jak np. opakowaniowe, produkty, surowce, które nie spełniają rygorów jakościowych. Są też odpady związane z funkcjonowaniem samej fabryki, jej infrastruktury technicznej. Różnorodność powstających odpadów wskazuje, jak ogromnym i złożonym wyzwaniem jest realizacja celu „zero waste.” Przekazany odpad może być poddany recyklingowi lub odzyskowi. Firmy, z którymi współpracuje Nestlé w zakresie gospodarki odpadami, stosują różne systemy w zależności od rodzaju i właściwości odpadów.

– Świadomość ekologiczna w obecnych czasach jest ważna jak nigdy wcześniej. Sposób zarządzania organizacją, jak i nasze prywatne, codzienne wybory powinny wpisywać się w ramy gospodarki obiegu zamkniętego. A generowanie nadmiernych ilości odpadów i niewłaściwe obchodzenie się z nimi jest bardzo dużym obciążeniem dla środowiska naturalnego.” – podsumowuje Tomasz Tarnawski, Corporate SHE Manager w Nestlé.

„Zero odpadów” to jedno z wielu globalnych zobowiązań firmy mających na celu realny wpływ na poprawę środowiska. We wrześniu Nestlé ogłosiło, że do 2050 roku zamierza osiągnąć zerową emisję netto gazów cieplarnianych. Zobowiązanie to obejmuje najważniejszy cel Porozumienia paryskiego - aby ograniczyć wzrost temperatury maksymalnie do 1,5°C. Aby do 2050 roku osiągnąć wyznaczony cel, firma podejmie następujące kroki: przyspieszenie transformacji portfolio produktów zgodnie z trendami konsumenckimi, zwiększenie liczby inicjatyw zaadresowanych do farmerów w celu absorpcji większej ilości węgla, wykorzystanie 100 proc. odnawialnej energii elektrycznej w fabrykach, magazynach, logistyce i biurach Nestlé. Firma uruchomiła również Instytut Badań nad Opakowaniami (ang. Nestlé Institute of Packaging Sciences), którego celem jest przyspieszenie działań firmy na rzecz wprowadzenia funkcjonalnych, bezpiecznych i przyjaznych dla środowiska opakowań oraz sprostanie globalnym wyzwaniom związanym z odpadami z tworzyw sztucznych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony