REKLAMAeFRESH - SELENA nr 3 - Baner Główny (14-21.11.2018)
Katarzyna Turowski-Paliwoda

Katarzyna Turowski-Paliwoda (fot. mat. prasowe)

Coraz więcej klientów robi zakupy za pomocą urządzeń mobilnych. Widać to szczególnie w okresie przedświątecznym, który dla marketerów rozpoczyna się jeszcze zanim liście opadną z drzew – pisze w specjalnym komentarzu dla wiadomoscihandlowe.pl Katarzyna Turowski-Paliwoda, Head of Business, CEE, Facebook.

Jak tłumaczy Katarzyna Turowski-Paliwoda, najlepszy przepis na skuteczną kampanię marketingową w okresie świątecznym to skupienie się na kanale mobilnym. - Liczby wskazują, że żadne inne medium nie angażuje uwagi konsumentów tak często i w tak aktywny sposób. Wyławiamy nasze smartfony z torebek i kieszeni nawet 30 razy dziennie, a mobile jest kanałem, który absorbuje najwięcej naszego czasu. Według badań już w 2019 roku będą to 122 minuty dziennie, podczas gdy w 2013 roku było to zaledwie 35 minut – komentuje przedstawicielka Facebooka.

Smartfon dziś stał się głównym centrum zarządzania życiem niemal każdego człowieka. - Prowadzimy rozmowy, tworzymy grupy i wydarzenia, czytamy newsy, czerpiemy rozrywkę, ale też, co kluczowe w kontekście marketingowym – podejmujemy decyzje zakupowe – dodaje.

Widać to szczególnie w okresie przedświątecznym. Facebook przeprowadził badania zachowań konsumenckich w 2017 roku. - Klienci robiący zakupy głównie na urządzeniach mobilnych zazwyczaj wydają w święta więcej niż pozostali. Na przykład prognozuje się, że w Polsce takie osoby wydadzą łącznie 700 zł, a osoby robiące zakupy w tradycyjny sposób – 600 zł. Co więcej, mobilni klienci to Ci, którzy wcześnie zaczynają swoje przygotowania – 27,9 proc. deklaruje, że pierwsze zakupy robią jeszcze przed grudniem, a 3,8 proc. nawet w październiku i wcześniej – mówi Katarzyna Turowski-Paliwoda.

Klienci używają smartfonów nie tylko przy samym akcie zakupowym przez internet. – Niemal co drugi klient posiłkuje się telefonem podczas robienia zakupów w sklepie stacjonarnym, a 43 proc. osób przyznaje, że urządzenia mobilne pomagają im bardziej świadomie podejmować decyzje podczas świątecznych zakupów. Spośród polskich klientów robiących świąteczne zakupy, 40 proc. przyznaje, że urządzenia mobilne pozwalają im podejmować decyzje o świątecznych zakupach w sposób bardziej świadomy. Oznacza to, że gdy nadchodzi Boże Narodzenie urządzenia mobilne są wykorzystywane w takim samym stopniu do zakupów online, jak i do wyszukiwania informacji podczas przeglądania półek w centrum handlowym – dodaje Head of Business, CEE, w Facebook.

Katarzyna Turowski-Paliwoda radzi także, co należy zrobić, by odpowiednio przygotować swój biznes do nadchodzących świąt. - Zacznij działać! Większość ludzi w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (34 proc.) zaczyna świąteczne zakupy w listopadzie, ale aż 11 proc. osób robi je w październiku, a nawet wcześniej.  Aby przekonać do siebie część z nich, zakończ opracowanie swojej świątecznej strategii zanim opadną liście – mówi ekspertka.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony