REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny - WIELKANOC (kwiecień 2019)

Bary szybkiej obsługi poszerzają ofertę skierowaną do wegetarian i wegan. Obok tradycyjnych dań mięsnych wprowadzają coraz więcej dań bazujących na produktach roślinnych.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)
Wegetariańskie burgery i frytki z batatów coraz częściej pojawiają się w menu lokali serwujących typowe dania fast food

Wegetariańskie burgery i frytki z batatów coraz częściej pojawiają się w menu lokali serwujących typowe dania fast food (Fot. Pixabay)

W sierpniu zeszłego roku IKEA wprowadziła do stałej oferty w Bistro IKEA wegańskie hot dogi. To kolejna pozycja po wegańskich klopsach bazująca na produktach roślinnych. - Do października co dziesiąty hot dog sprzedawany w Polsce w Bistro IKEA to hot dog wegetariański. Co więcej 1 na 5 sprzedawanych klopsów jest wegański – przypomina Karolina Szałas analityk w firmie PMR.

Trend dociera także do stacji benzynowych. Przykładem stacja paliw Orlen, która w połowie ub.r. wprowadziła m.in. wegańskie hot dogi w swoich punktach Stop Cafe.

W zeszłym roku KFC ogłosiło, że rozpocznie testy wegetariańskich dań w swojej sieci w Wielkiej Brytanii, jednak dotąd nie podała szczegółów. McDonald’s od kilku lat testuje wegetariańskie posiłki w różnych krajach. Z początkiem tego roku wprowadził wegetariański zestaw Happy Meal oraz wegetariańskie wrapy. Na razie są dostępne tylko w Wielkiej Brytanii i Irlandii, jednak można się spodziewać, że w niedługim czasie podobna oferta trafi do polskich restauracji.

Według  badania PMR przeprowadzonego w styczniu 2019 r. wśród osób, które w ciągu trzech ostatnich miesięcy korzystały z usług gastronomicznych, cateringowych bądź hotelarskich, 15% deklaruje stosowanie specjalnej diety. Wśród nich, 5% deklaruje wegetarianizm, a weganizm 1%. W zeszłym roku ten trend był bardziej widoczny wśród mieszkańców dużych miast, pośród których odpowiednio 11% i 5% deklarowało stosowanie diety wegetariańskiej i wegańskiej (badanie przeprowadzone w styczniu 2018r.).

- Prognozujemy, że w 2019 roku w Polsce ten trend się będzie nasilał. Sieci które nie mają w swojej ofercie produktów bezmięsnych będą próbować tę lukę zapełniać, a firmy, które już taką ofertę posiadają będą ją sukcesywnie rozszerzać – mówi Karolina Szałas.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Anonim 1 28 dni temu

    "Na razie są dostępne tylko w Wielkiej Brytanii i Irlandii, jednak można się spodziewać, że w niedługim czasie podobna oferta trafi do polskich restauracji". Nie można się spodziewać, ponieważ sieci nie mają w zwyczaju ujednolicać menu poza produktami najpopularniejszymi. To tak jakby oczekiwać kanapki McRib w Polsce - nie ma na co liczyć. P.S.. Co nie zmienia faktu, ze byłoby miło gdyby fast foody wprowadziły dania wege.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony