REKLAMARC Foods - baner główny - grudzień 2018
Salon Inmedio Trendy

Salon Inmedio Trendy (mat. prasowe)

InMedio Trendy to koncept opracowany we współpracy Lagardere Travel Retail i Grupy Eurocash. Trwający przez rok pilotaż projektu zakończył się sukcesem w połowie roku, co skłoniło partnerów do decyzji o przejściu do etapu rozwoju konceptu. Po konwersji do nowego formatu placówki notują wzrosty sprzedaży przekraczające 100 proc.!

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

InMedio Trendy to koncept łączący sklep alkoholowy z salonikiem prasowym. Po trwających rok testach, w połowie roku partnerzy Lagardere Travel Retail i Grupa Eurocash przystąpili do wdrażania konceptu w pełnej skali. Do końca roku chcą otworzyć 20 placówek, a w przyszłym roku 60. Sieć będzie rozwijana zarówno na bazie punktów własnych, jak i przez franczyzę. Docelowo, w ciągu kilku lat, tych punktów ma być kilkaset.

– Jest to nasz autorski koncept. Pracując nad nim, braliśmy pod uwagę dwa elementy. Jako LTR mamy ogromne doświadczenie w kategoriach non-food. Z kolei nasz partner, Eurocash, jest ekspertem w alkoholach. Połączenie tych kompetencji wydawało się naturalnym kierunkiem. Ważne było, żeby nie naśladować rozwiązań stosowanych u konkurencji działającej „w ulicy”. Nasz koncept z założenia ma być pozycjonowany nieco bardziej w stronę aspirującego klienta – wyjaśnia Dariusz Sinkiewicz, dyrektor generalny Travel Essentials Poland w Lagardere Travel Retail.

Typowa powierzchnia tego formatu to 60-80 mkw. W porównaniu do konkurencji, mniej powierzchni przeznaczono na żywność, a znacznie więcej na alkohol i non-food. Jest dobrej jakości kawa, a także dobra jakościowo oferta w zakresie fast-food.

– Pierwsze placówki powstały na bazie istniejących punktów InMedio, po ich konwersji do nowego formatu okazało się, że mamy wzrosty sprzedaży przekraczające 100 proc.! Projekt okazał się rentowny już w pierwszym roku – ujawnia Dariusz Sinkiewicz i wyjaśnia: – Komunikujemy ten projekt hasłem „Kultura przyjemności” – staramy się łączyć ofertę kulturalną z lepszymi alkoholami, dobrym winem. Książki Steinbecka dobrze się kojarzą z amerykańską whisky. Ten koncept nie jest zatem bezpośrednią konkurencją dla Żabki, ponieważ bardzo się od niej różni.

Partnerzy projektu chcą, by InMedio zmieniało się ewolucyjnie własnym torem. Modyfikowane będą różne elementy, takie jak wprowadzany obecnie do saloników sieci specjalny moduł poświęcony zabawkom impulsowym, brandowany jako #heheszki, z atrakcyjnym designem i komunikacją przenoszącą klienta z digital do real’u. Trwają prace nad nowymi modułami, które stopniowo zastępowały będą obecne kategorie. Natomiast główny rozwój w sensie ekspansji terytorialnej będzie się odbywał poza centrami handlowymi, w nowym formacie InMedio Trendy.

Przez jakiś czas LTR i Eurocash rozwijały także sieć 1 Minute. Eurocash zrezygnował z tego projektu, ale LTR będzie rozwijał go nadal.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Nysy 3 8 dni temu

    Monopolowy pod przykrywką czytelni.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~tołdi 2 23 dni temuocena: 83% 

    Gdzie tu fenomen? Salonik prasowy przekształcono w monopolowy z dodatkiem prasy. W społeczeństwie, gdzie więcej pije się alkoholu niż czyta książek, wiadomo, że taka zamiana ma większą szansę na powodzenie. Teraz proponuję zmianę nazwy na bardziej adekwatną, tak aby klient wiedział czego spodziewać się zanim przekroczy próg sklepu. InAlko może?

    oceń komentarz
  • ~Amman 1 25 dni temuocena: 83% 

    Wzrost z 2 do 20 to różnica ponad tysiąca procent. Żadnego tu fenomenu nie ma, tylko zwykła matematyka i rachunek względności.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony