REKLAMAPartner Logistic - baner główny (14-29.02.2020 r.)
Flagowe projekty firmy w obszarze CSR to m.in. Kinder+Sport, Przedsiębiorstwa Społeczne Ferrero oraz Fundacja Ferrero

Flagowe projekty firmy w obszarze CSR to m.in. Kinder+Sport, Przedsiębiorstwa Społeczne Ferrero oraz Fundacja Ferrero (fot. materiały prasowe)

Ferrero zaprezentowało 5 kwietnia kolejną, szóstą już edycję raportu "Społeczna odpowiedzialność biznesu - wspólne wartości, by tworzyć wartość", opisującego działania CSR podejmowane przez firmę. Najnowszy raport włoskiego producenta słodyczy opisuje działania w roku rozliczeniowym 2013/2014.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 1 (28.01 - 29.02.2020)

Jak podkreśla w liście wstępu do publikacji Giovanni Ferrero, dyrektor generalny Grupy Ferrero, dla firmy dokument podsumowujący działalność CSR jest ważniejszy, niż sprawozdanie finansowe składane co roku w organach rejestrowych. - Mój ojciec wiedział doskonale, że bez wspólnych wartości nie jest możliwe zbudowanie stabilnej i trwałej wartości dla społeczeństwa: to zakład ma być dla ludzi, a nie ludzie dla zakładu. Taka koncepcja działalności w pierwszym rzędzie skupia się na aspektach społecznych, a dopiero w drugiej kolejności na zyskach - napisał Giovanni Ferrero.

Mocne skupianie się na działaniach CSR nie przeszkadza Ferrero w notowaniu pozytywnych wyników finansowych. W roku obrotowym 2013/2014 obroty grupy wzrosły o około 4 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, a wzrost organiczny ukształtował się na poziomie 7 proc. Zwiększanie przychodów możliwe było m.in. dzięki dynamicznemu rozwojowi na rynkach Azji, Rosji, USA, Kanady, Brazylii, Meksyku, Turcji, oraz na Bliskim Wschodzie.

- Jednocześnie nie ustajemy w dążeniu do ograniczenia naszego oddziaływania na środowisko naturalne - w roku obrotowym 2013/2014 poziom emisji dwutlenku węgla pochodzących z działalności produkcyjnej, w przeliczeniu na jednostkę produktu, spadł o kolejne 5 proc. w porównaniu do poprzedniego roku obrotowego. Zużycie wody zmniejszyło się o około 6 proc. - wymienia Giovanni Ferrero.

Włoskiej firmie w grudniu 2014 r. udało się osiągnąć cel w postaci 100 proc. dostaw oleju z drzewa palmowego posiadających certyfikat oleju segregowanego wg norm RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil) - standardu certyfikacyjnego, który zapewnia pełną identyfikowalność surowca, aż do plantacji. Dodatkowo we wrześniu 2014 r. Ferrero zrealizowało cel polegający na tym, że 100 proc. jaj dostarczanych do wszystkich zakładów grupy położonych na terenie Unii Europejskiej pochodzi od kur hodowanych zgodnie z normami dobrostanu zwierząt.

- Potwierdzamy nasze zobowiązanie do dalszej realizacji kolejnych celów dotyczących identyfikowalności i zrównoważonego pochodzenia naszych głównych surowców rolniczych. Jeśli chodzi o olej palmowy, to nie poprzestajemy na zrealizowaniu celu w postaci certyfikacji: pójdziemy dalej, wspólnie z naszymi dostawcami przyjmując rygorystyczne zasady i standardy, które zostały zawarte w "Karcie oleju palmowego opracowanej przez Ferrero" - zapowiada dyrektor generalny grupy.

Grupa Ferrero w najnowszym raporcie CSR podkreśla też swoje dalsze zaangażowanie w promowanie aktywnego trybu życia wśród dzieci i młodzieży oraz ich rodzin. Służy temu realizowany na całym świecie - w tym w Polsce - program Kinder+Sport, którego celem jest zachęcanie dzieci do uprawiania sportu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony