REKLAMAEuroShop_banner główny_styczeń/luty 2020
Nowe wcielenie największego auta dostawczego Fiata z zewnątrz nie różni się prawie niczym od poprzednika. Najważniejsze zmiany zaszły w kabinie kierowcy i pod maską.
REKLAMA

Wnętrze Ducato – do tej pory dość smutne – zyskało na elegancji. Od nowa zaprojektowano konsolę centralną. Znalazło się w niej m.in. miejsce na gniazdo przystosowane do nawigacji firmy Tom Tom. Kolory deski rozdzielczej są obecnie jednolite, ciemniejsze, natomiast tapicerka foteli to barwy bardziej jaskrawej (czerwona tkanina, welur lub imitacja skóry – w zależności od wersji). Wzbogacono również wyposażenie podstawowe. W stosunku do poprzedniego modelu znalazły się w nim elementy chromowane (sterowanie klimatyzacją, dźwignia zmiany biegów, wloty powietrza). W ofercie jest również wyposażenie „wood”, imitujące drewno.

Zestaw wskaźników, umieszczony pod wystającą osłoną antyrefleksyjną w kształcie elipsy, umożliwia teraz czytanie informacji niezależnie od oświetlenia. W stosunku do poprzedniego modelu, tablica może posiadać ikonkę wskaźnika zmiany biegów.

Jednocześnie zachowano elementy, które sprawdzały się do tej pory w Ducato, np. składany uchwyt na dokumenty, zamykany na klucz schowek, w którym mieści się przenośny komputer oraz chłodzony schowek na butelkę o pojemności 1,5 litra. Inżynierowie Fiata doszli do wniosku, że przestrzeń bagażowa Ducato jest już tak dobrze zaprojektowana, że nie trzeba w niej nic poprawiać. Skupili się więc na silnikach i kabinie kierowcy. Efektem są cztery nowe jednostki napędowe spełniające normę Euro 5. Jak zapewnia producent, wszystkie wyróżniają się niskim zużyciem paliwa. W stosunku do poprzedniego silnika o pojemności 2,2 l i mocy 100 KM Euro 4, nowy dwulitrowy motor Multijet o mocy 115 KM zapewnia lepsze osiągi (o 15 proc. więcej mocy i 12 proc. więcej momentu obrotowego).

W gamie znajdują się również dwa silniki o pojemności 2,3 l – jeden o mocy 130 KM, zaś drugi 148 KM. Debiutujący motor 3,0 Multijet 177 KM jest najmocniejszy w swojej kategorii. Ofertę uzupełnia trzylitrowy silnik Natural Power o podwójnym systemie zasilania (benzyna i metan), dysponujący mocą 136 KM.

Istotną nowością w napędzie Ducato jest wprowadzenie systemu kontroli Traction+, który zwiększa przyczepność samochodu na śliskich nawierzchniach. W trudnych warunkach centralka systemu Traction+ wykrywa uślizg i aktywuje hydrauliczny obwód, w celu zahamowania koła o niższej przyczepności, przenosząc moment obrotowy silnika na koło o wyższej przyczepności. Ułatwia to jazdę i utrzymuje stabilność pojazdu. System można włączyć przy użyciu klawisza na desce rozdzielczej i pozostaje on aktywny do prędkości 30 km/h.

(HUW)

Wiadomości Handlowe, Nr 4 (114) Kwiecień 2012 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony