REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

Producent miodu, spółka M Food z Łodzi rozpoczęła wstępne negocjacje z inwestorem instytucjonalnym. Firma nie chce zdradzić nazwy potencjalnego inwestora, ale podkreśla, że jest to fundusz obecny od kilkunastu lat w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

(materiały prasowe, M Food)

Pozyskanie inwestora pozwoli firmie M Food na zrealizowanie rozwoju zgodnego ze strategią opublikowaną w dniu 18 maja 2017 roku. Spółka zapowiedziała wtedy, że chce skonsolidować rozdrobniony rynek pszczelarski w Europie. Firma planuje rozwinąć zarówno własną produkcję miodów, jak również sprzedaż do klientów detalicznych przy jednoczesnym rozwoju dotychczasowego core businessu polegającego na pozyskiwaniu i kontraktacji dostaw surowca z rynków międzynarodowych.

W opublikowanej Strategii na lata 2017-2021, spółka przedstawiła, ale zostanie przeniesiona na wyższy poziom dzięki obecności firmy M Food na nowych rynkach geograficznych, akwizycji firm prowadzących komplementarną działalność i strategicznym aliansom. Dodatkowo spółka będzie przejmować zakłady produkcyjne, dofinansowywać pasieki produkujące wysokomarżowy miód bio i budować nowe linie produkcyjne po to, by wkrótce stać się również producentem surowca. Z kolei akwizycja zagranicznej firmy zajmującej się przygotowaniem i dystrybucją miodu oraz produktów pszczelich do sieci detalicznych pozwoli M Food-owi rozwinąć segment sprzedaży detalicznej pod własną marką.

Miód to produkt, który był obecny w gospodarce jeszcze długo przed powstaniem pierwszych systemów ekonomicznych. Zapotrzebowanie na ten surowiec nie podlega zatem sezonowym modom, choć obecne trendy związane ze zdrowym trybem życia, eliminacją cukru z diety (skutkujące nawet wprowadzaniem podatku cukrowego) są dla spółki dodatkowym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi działalności. M FOOD zamierza w ciągu najbliższych lat zwiększyć

o 50% ilość sprzedanego miodu. Sprzedaż wg wagi ma bowiem wzrosnąć z ponad 14 tysięcy ton w tym roku do ponad 21 tysięcy ton w roku 2021.

Grupa M FOOD zakończyła 2016 rok zyskiem netto na poziomie 6,84 mln zł. Grupa zwiększa wolumeny sprzedanego surowca – w ubiegłym roku do odbiorców trafiło 12,6 tys. ton miodów, a to o 5% więcej niż rok wcześniej. Mimo wystąpienia kilku czynników niekorzystnie wpływających na wyniki finansowe, Grupa M FOOD zwiększyła zysk netto o 51 proc. w ujęciu rocznym.

M Food, to spółka holdingowa w branży surowców i produktów spożywczych. Zarządza aktywami zlokalizowanymi na 4 kontynentach oraz procesami logistyki i globalnej kontraktacji zakupów i dostaw produktów apikultury – głównie miodu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony