REKLAMAPRIM (KABANOS) - Baner Główny (03-16 kwietnia 2020)
Strona 2 z 2
REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk Pomaga - Belka w artykułąch (06.04 - 01.03.2020)

(Fot.materiały prasowe)

43 proc. firm oceniło tempo rozwoju sektora handlu elektronicznego w 2019 roku na około 6-10 proc., a kolejne 43 proc. wskazało bardziej optymistyczne prognozy na poziome 11-15 proc. Firmy logistyczne wykazują wyższy optymizm w tej kwestii niż przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe. 

Zapytani o to, w jaki sposób ich organizacje zamierzają sprostać wyzwaniom wynikającym z rozwoju sektora handlu elektronicznego w 2019 roku, respondenci odpowiadali, że plany obejmują inwestycje przede wszystkim w usprawnienia technologiczne i rozszerzone okna czasowe – po 37 proc. odpowiedzi. 14 proc. zapytanych planuje dokonać inwestycji w dodatkowe zasoby, a konkretnie w siłę roboczą.

Centralna Polska i Śląsk to regiony w których, zdaniem respondentów, najbardziej wzrośnie popyt na usługi w ramach łańcucha dostaw. Otrzymały one odpowiednio 22 proc. i 15 proc. głosów. Kolejne są Wrocław, Poznań i Warszawa, na które głosy oddało po 11 proc. zapytanych. Regiony Warszawy, Poznania i Północnej Polski odnotowały w tym roku najwyższy przyrost głosów, a z kolei regiony Krakowa i Zachodniej Polski otrzymały ich mniej, niż w poprzedniej edycji badania. 
 
Blisko trzy czwarte (74 proc.) respondentów wykazuje chęć inwestowania w logistykę i łańcuch dostaw w najbliższym roku. Zarówno firmy logistyczne, jak i przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe wykazują duży optymizm w kwestii planowanych na przyszłość nakładów inwestycyjnych, przewidując znaczące wydatki. 

Najważniejszym wyzwaniem dla firm, niezależnie od branży okazała się presja płacowa – wskazało na nią 39 proc. firm. Na drugim i trzecim miejscu wskazały presję cenową pochodzącą ze strony klientów oraz niedobór kierowców i pozostałych wykwalifikowanych pracowników. 

Firmy logistyczne po raz kolejny skoncentrują się na redukcji kosztów oraz pozycji i postrzeganiu organizacji na rynku. 27 proc. respondentów wskazało redukcję kosztów jako jeden z najważniejszych celów. Kolejne to pozyskiwanie nowych klientów, na równi ze zwiększeniem marży oraz utrzymaniem istniejącej bazy klientów. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony