REKLAMAJACOBS - Nowość - Baner Główny (Kwiecień 2018)

Ford chce, żeby jego pojazdy coraz bardziej przypominały auta osobowe. Nie ma w tym nic złego, zwłaszcza, gdy nie tracą na tym parametry transportowe.

REKLAMARTA - belka w artykułach - kwiecień 2018

W wyglądzie zewnętrznym Transita zmieniło się sporo, natomiast wewnątrz kabiny – niemal wszystko. Przód Transita Customa jest teraz bardziej dynamiczny, dzięki dużemu grillowi w kształcie złożonych wzdłuż podstawy dwóch trapezów (ten sam kształt funkcjonuje w samochodach osobowych). Efekt podkreślają skośne, stosunkowo wąskie reflektory. Całość – jak na auto dostawcze – wygląda dość zadziornie. 

Jeśli chodzi o przedział pasażerki, wszystko zostało zaprojektowane od nowa. Jest bardziej elegancko niż w poprzednim modelu, a materiały są lepszej jakości. Trudno zliczyć schowki, które się tu znalazły. Wśród nich są trzy otwarte półki na wierzchu deski rozdzielczej, nie zabrakło też pojemnego schowka na dokumenty w formacie A4. Komfort jazdy poprawiają również nowe fotele z przeprojektowaną strukturą wewnętrzną.

Stabilny i cichy

Forda Transita napędza silnik wysokoprężny Ford EcoBlue (stosowany w tym modelu od 2016 roku). Dostępny jest on w wersjach 105 KM, 130 KM i 170 KM, zapewniając lepsze osiągi w porównaniu z 2.2-litrowym poprzednikiem, np. zużycie paliwa zmniejszyło się o 13%, a moment obrotowy wzrósł o 20%.

Wrażenia z jazdy Transitem (z silnikiem 130 KM) przypominają te z samochodu osobowego. Wpływ na to ma nie tylko otaczający kierowcę „osobowy” wystrój, ale także zachowanie się pojazdu na drodze: zawieszenie tłumiące nierówności, stabilność na zakrętach, dobre przyspieszenie (przy dwóch osobach w kabinie i 200 kg bagażu), nieprzenikanie hałasu z zewnątrz (ani z paki).

Dla niektórych mankamentem będzie to, że w automatycznej skrzyni biegów pozycja drive (D) nie jest ostania na panelu. Nie można więc „na ślepo” pociągnąć wajchy do oporu (np. przy przełączaniu ze wstecznego), bo tam znajduje się tryb manualny (M).

Jeśli chodzi o możliwości transportowe, Transit Custom oferuje dwie wysokości dachu, dwie opcje rozstawu osi, z dopuszczalną masą całkowitą od 2,6 do 3,4 tony, ładowność do 1450 kg, oraz nadwozia van, kombi oraz van z podwójną kabiną.

Rozpoznaje znaki drogowe

Transit Custom dysponuje inteligentnym ogranicznikiem, który zapobiega przekraczaniu dozwolonej prędkości. Kierowca ustawia maksymalną prędkość za pomocą przycisków umieszczonych na kierownicy. Do monitorowania znaków system wykorzystuje zamontowaną za przednią szybą kamerę, i w razie potrzeby zwalnia pojazd do prędkości wskazanej na znaku. Custom jest także pierwszym samochodem Forda oferującym na rynku europejskim system informacji o obiektach w martwym polu widzenia, z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"