REKLAMAROS-SWEET - MORESO - baner glówny (wrzesień 2018)
Grzegorz Bielecki, członek zarządu Frisco.pl

Grzegorz Bielecki, członek zarządu Frisco.pl (fot. mat. prasowe)

Dzięki nowemu magazynowi o wysokim stopniu automatyzacji Frisco.pl – wiodący sklep z ofertą spożywczą, działający wyłącznie online – zyska nowe możliwości w zakresie logistyki ostatniej mili. Firma pracuje już nad wdrażaniem nowych opcji dostaw zamówień.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Automatyzacja procesów magazynowych umożliwi Frisco wprowadzenie na szerszą skalę opcji zamówień ekspresowych. Aktualnie firma oferuje opcję takich dostaw w okresach wakacyjnych, ale z uwagi na ograniczenia magazynowe nie może jej oferować w okresach o zwiększonej sprzedaży. Będzie to możliwe do zrealizowania w nowym centrum logistycznym. W ten sposób e-sklep ma nadzieję pozyskać nowych klientów, którzy robią online nie tylko zakupy planowane, ale także impulsowe i którym zależy na krótkim terminie dostawy.

Nowy magazyn jest także szansą na zwiększenie zasięgu dostaw żywności. Wymaga to jednak m.in. odpowiednich opakowań, chroniących żywność i utrzymujących właściwe temperatury.

– Szukamy partnerów w tym obszarze. Chcielibyśmy nawiązać współpracę z firmą, która będzie nam dostarczała opakowania, które będą utrzymywać temperaturę produktów przez czas wystarczająco długi, aby można było realizować zamówienia także poza Warszawą. Dzięki temu znacznie zwiększylibyśmy obszar realizacji dostaw świeżej żywności. Jest to jednak dosyć trudny temat, ponieważ takie opakowania nie tylko muszą być odpowiedniej jakości, ale ich cena również musi być dopasowana do naszego modelu biznesowego – wyjaśnia Grzegorz Bielecki, członek zarządu Frisco.pl

Kolejny projekt to coolomaty. Od pewnego czasu Frisco testuje automaty paczkowe z chłodzonymi boksami, które są wygodnym rozwiązaniem, preferowanym przez część klientów, którzy nie chcą czekać na dostawę do domu, wolą odebrać zamówienie z automatu w dowolnej, dogodnej dla siebie porze. Są one wygodne także dla detalisty, na przykład w sytuacji, gdy ma do czynienia ze spiętrzeniem zamówień i brakuje wolnych okien dostaw realizowanych standardowo.

– Po pierwszych próbach jesteśmy zadowoleni z coolomatów. Wolumeny sprzedaży nie są na razie bardzo duże, natomiast jest spora liczba klientów, którzy preferują tę formę dostawy. Współpraca z tym partnerem przebiega dobrze i liczymy na to, że sieć tych automatów będzie się szybko rozwijała, pokrywając cały obszar Warszawy – cieszy się Bielecki.

Dla Frisco jedną z obiecujących dróg ekspansji wydaje się być współpraca z Eurocashem, który jest udziałowcem w spółce. W planach jest wspólna budowa sieci punktów odbioru zamówień w sklepach stacjonarnych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Robson 1 7 dni temuocena: 100% 

    MEGA! Szacun - pionierzy i wizjonerzy! :-)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony