REKLAMAHELIO - Baner Główny - Masy (12-18.11.2018)
Frisco.pl

Frisco.pl (fot. mat. prasowe)

Przychody Frisco.pl wzrosły o 32,9 proc., z kwoty 56,9 mln zł w 2016 r. do kwoty 75,74 mln zł w 2017 r. Największy polski serwis e-sprzedaży żywności, działający wyłącznie online, nieznacznie zmniejszył stratę netto – informuje serwis wirtualnemedia.pl.

Firma dynamicznie zwiększa przychody, a co za tym idzie zatrudnienie – liczba pracowników w ciągu ostatniego roku wzrosła z 81 do 181 osób. Frisco. pl pracuje też nad rentownością biznesu. Strata netto zmniejszyła się z 13,22 mln zł w 2016 r. do 12,72 mln zł w 2017 r. – podaje serwis wirtualnemedia.pl.

Wzrost przychodów związany jest niemal wyłącznie ze wzrostem sprzedaży towarów, ale warto tetż odnotować ponaddwukrotny wzrost przychodów ze świadczenia usług marketingowych – w 2016 r. Frisco.pl miało z tego tytułu wpływy w kwocie 1,23 mln zł , a w 2017 r. już 2,82 mln zł.

Warto przypomnieć, że 25 lipca w Klaudynie pod Warszawą rozpoczęła się budowa nowego magazynu Frisco.pl, który będzie najnowocześniejszym w Polsce obiektem tego typu do obsługi zamówień zakupów spożywczych z dostawą do domu. Inwestycja jest odpowiedzią na dynamicznie rosnące zainteresowanie usługą i ogromny potencjał rozwoju e-grocery w Polsce. Oficjalne otwarcie magazynu i przenosiny z dotychczasowej lokalizacji przewidziane są na połowę 2019 roku.

Nowy magazyn Frisco.pl zajmować będzie 11 tys. m. kw., co pozwoli na obsługę znacznie większej liczby klientów niż dotychczas. Już teraz skala biznesu Frisco.pl pod kątem liczby kupujących odpowiada ok. pięciu tradycyjnym hipermarketom, a nowa inwestycja pozwoli na przynajmniej czterokrotne zwiększenie tej skali w przyszłości.

Inwestycja w nowy magazyn była możliwa dzięki temu, że od kilku lat firma realizuje stabilne wzrosty sprzedaży. Wysoka automatyzacja procesów logistycznych przyniesie znaczny wzrost elastyczności i wydajności oraz oszczędność kosztów. Możliwa stanie się znaczna rozbudowa asortymentu, wprowadzanie kolejnych opcji dostaw i zwiększenie zasięgu terytorialnego serwisu.

W ubiegłym roku nastąpiły zmiany w kierownictwie – prezes zarządu Katarzyna Kazior przeszła do spółki Żabka Polska, a szef marketingu Tomasz Dębowski przeszedł do McDonald’s Polska.

Głównymi akcjonariuszami grupy Frisco są MCI Private Ventures z 49,9 proc. akcji oraz Eurocash z 44 proc. akcji.

Czytaj więcej na stronie wirtualnemedia.pl

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Karol 1 9 dni temu

    Cos mało skalowalny ten biznes - przychody wzrastają o 20%, zatrudnienie o 100%?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony