REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020
Frisco van w Warszawie

Frisco van w Warszawie (frisco.pl)

W 2020 r. należący do Grupy Eurocash supermarket internetowy Frisco.pl wchodzi z bardzo ambitnym planem rozwoju sprzedaży. Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, w tym roku firma chce urosnąć nawet o 40 proc. w porównaniu z rokiem 2019. Pomoże w tym nowy, zaawansowany technologicznie magazyn w Klaudynie.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Wszystko dzięki uruchomieniu w ubiegłym roku przez Frisco.pl w miejscowości Klaudyn k. Warszawy (gmina Stare Babice) nowego, zaawansowanego pod względem technologicznym magazynu. Obiekt o powierzchni 11 tys. mkw. pozwoli znacznie zwiększyć wydajność i liczbę realizowanych dostaw, a także produktywność pracy, skróci się czas pakowania zamówień i zmaksymalizuje poziom kontroli nad całym procesem kompletacji. To oznacza – w kontekście rozwoju polskiego rynku e-grocery – potencjał bezprecedensowego wzrostu.

Należy zaznaczyć, że rok 2019 był dla Frisco dużym wyzwaniem w związku z przenosinami magazynu ze starej lokalizacji na warszawskim Grochowie do nowego magazynu w miejscowości Klaudyn. To dlatego firma musiała podzielić ubiegły rok na trzy fazy rozwoju. Do czerwca ub. r., korzystając ze starego magazynu, e-sklep Frisco.pl osiągnął 15 proc. wzrostu i nie był już w stanie obsłużyć całego popytu na swoje towary. W wakacje sklep przeniósł asortyment, kompletację dostaw i logistykę do nowego magazynu. Do końca września trwał rozruch sprzedaży, co przełożyło się na niewielki 5-proc. wzrost sprzedaży r/r. Sytuacja zmieniła się w ostatnim kwartale 2019 r. Po uruchomieniu dostaw z nowego magazynu wzrost sprzedaży r/r wyniósł ponad 30 proc.

To oznacza, że ubiegły rok firma zakończyła dwucyfrowym wzrostem sprzedaży, na poziomie ponad 15 proc. Zatem sprzedaż warszawskiego e-supermarketu mogła urosnąć z 96,5 mln zł do ponad 110 mln zł. Warto przypomnieć, że w 2018 r. e-sklep osiągnął wzrost sprzedaży o 32,4 proc.

Warto podkreślić, dzięki nowej inwestycji w ciągu tygodnia przed świętami sklep internetowy dostarczył konsumentom prawie 1 mln produktów – co oznacza wzrost o 25 proc. r/r. Warto dodać, że stary magazyn pozwalał firmie realizować dziennie maksymalnie do 1500 dostaw, przez kilka kolejnych dni, np. w przedświątecznym piku sprzedażowym. Nowy magazyn pozwolił na zwiększenie liczby dostaw do 2000 (łącznie z weekendem), przy zachowaniu najwyższych parametrów jakościowych.

Rok 2020 w planach sprzedażowych Frisco.pl jest znacznie bardziej ambitny. E-sklep planuje na ten rok wzrost sprzedaży o 40 proc. To konsekwencja innowacji i zmian wprowadzonych w działalności spółki w ubiegłym roku.

Frisco należy do liderów polskiego rynku e-grocery i jest jednym z najdłużej działających supermarketów online.

Przypomnijmy, że w grudniu 2019 r. podpisana została umowa, zgodnie z którą fundusze MCI sprzedadzą na rzecz Eurocash blisko 56 proc. akcji spółki Frisco SA. Grupa Eurocash jest strategicznym akcjonariuszem Frisco od 2014 r., posiadającym wcześniej ponad 44 proc. akcji. Tym samym Eurocash staje się wyłącznym właścicielem spółki.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~aga- 2 5 miesięcy temuocena: 100% 

    Jeśli chcecie szybko sprawdzić, czy Frisco i inne sklepy do was dowożą, polecam swiezutko.pl :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~xxxx 1 6 miesięcy temuocena: 100% 

    Frisco - tak trzymajcie! :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony