REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
Sylwester Cacek, prezes zarządu

Sylwester Cacek, prezes zarządu (fot. Sfinks Polska)

Sfinks szykuje gastronomiczną ofensywę. Nowe koncepty, rebranding już istniejących restauracji, kolejne otwarcia i przede wszystkim akwizycje. Sylwester Cacek, prezes zarządu firmy w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl zdradza szczegóły ambitnych planów.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Przy zapowiedzi otwarcia nowych sieci grupy Sfinks wspominał Pan o dążeniu do zwiększenia rentowności przy nowych konceptach. W jaki sposób zamierzają Państwo to osiągnąć?

Zarówno Lepione & Pieczone, jak i Spice UP! będą działały w segmencie fast casual dining, a to oznacza przede wszystkim niższe koszty ze względu na mniej liczną obsługę, krótszą i prostszą kartę dań i mniejszą powierzchnię niż przy pełnowymiarowych restauracjach casual dining. Dodatkowo niższe nakłady inwestycyjne związane z uruchomieniem sprawiają, że będzie można otworzyć tych lokali więcej i w krótszym terminie. Niższa kwota inwestycji oznacza też większą przyjazność konceptu dla franczyzobiorców. 

Sfinks zamierza dokonać rebrandingu części istniejących restauracji należących do Sfinksa na nowe koncepty. Czy może podać Pan liczby – ile oraz w jakich lokalizacjach pojawi się nowych brandów, a także ile z nich będzie efektem przekształcenia już istniejących restauracji?

Wytypowaliśmy kilkanaście restauracji Sphinx do przekształcenia w lokale obu nowych konceptów. W tym roku chcemy otworzyć dwa lokale Lepione & Pieczone – w Łodzi i w Warszawie. Pracujemy też nad uruchomieniem jeszcze w IV kwartale 2017 r. restauracji Spice UP! Na tę chwilę trudno powiedzieć, z jakim bilansem otwarć nowych konceptów zakończymy ten rok i kolejny. Zwłaszcza, że jednocześnie w przygotowaniu są nowe restauracje pod szyldem Fabryka Pizzy – w Piastowie, Legionowie, Kołobrzegu, Zgierzu i Mińsku Mazowieckim. 

Czy pojawienie się nowych konceptów wpłynie negatywne na plany ekspansji już istniejących brandów Sfinksa?

Sphinx był i pozostaje naszym flagowym brandem, o którego rozwój nadal będziemy dbać. Mimo że jest to największa sieć restauracji casual dining w Polsce, widzimy miejsce dla kolejnych lokali tej marki. Aktualnie przygotowujemy otwarcia restauracji Sphinx w Galerii Bałtyckiej, Galerii Franowo, Galerii Dominikańskiej i lokalu przy bydgoskim rynku. Wkrótce ruszy też kolejna restauracja Chłopskie Jadło – na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.  Pięcioletnia strategia Sfinksa przewiduje rozwój komplementarnego portfolio konceptów w różnych segmentach rynku, co oznacza, że naszą codziennością będzie równoległa praca nad rozwojem wielu marek. Nie boimy się tego, bo uważamy, że mamy dobre doświadczenia i kompetencje w systemowym zarządzaniu sieciami, a szerokie portfolio marek w ramach jednej grupy umożliwia wykorzystywanie różnego rodzaju synergii.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 4
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"