REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)
Pakietowanie to umieszczenie gazetek i ulotek w jednym opakowaniu – tzw. pakiecie – wzbogaconym o drobne upominki i konkursy z nagrodami

Pakietowanie to umieszczenie gazetek i ulotek w jednym opakowaniu – tzw. pakiecie – wzbogaconym o drobne upominki i konkursy z nagrodami (fot. CTRL System)

Czy nowe technologie staną się gwoździem do trumny papierowych wydawnictw reklamowych? O czym pamiętać tworząc gazetkę reklamową, aby była skuteczna? Czy dzięki nowym sposobom dystrybucji z naszych klatek schodowych znikną ulotki?

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Ubiegłoroczne badanie ABR Sesta pokazuje, że aż 88 proc. Polaków przegląda gazetki o promocjach co najmniej raz w tygodniu. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że całkowity roczny nakład tych publikacji wynosi aż 6 miliardów egzemplarzy, śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że są to najbardziej poczytne wydawnictwa w naszym kraju. I chociaż część ekspertów wieści papierowym nośnikom reklamowym śmierć, to nie nastąpi ona rychło. Wiedzą o tym dobrze duże sieci handlowe, które nie tylko zwiększają nakłady gazetek, ale też tworzą specjalne oferty tematyczne, którym – oczywiście – towarzyszy wydana na tę okoliczność gazetka. 

Gazetka idealna, czyli…

Skuteczna gazetka reklamowa to przede wszystkim gazetka przemyślana. Jej przygotowanie wymaga odpowiedzi na kilka pytań: do kogo kierowana jest oferta, jakie produkty promować i ile, by komunikat był czytelny? Dochodzą do tego kwestie techniczne, związane z formatem, jakością papieru i wydruku czy wyglądem pierwszej strony mającej przykuć uwagę. Inaczej konstruuje się gazetkę, której celem będzie zwiększenie wartości koszyka, a inaczej tę, której zadaniem będzie budowanie świadomości oferowanego asortymentu. Szata graficzna wydawnictwa dla osób młodych będzie różnić się od gazetki kierowanej do osób 60+.

Dystrybucja ma znaczenie

Aż 69 proc. konsumentów deklaruje, że gazetka reklamowa zachęca do zakupów – tak wynika z badań Open Research „Shoppers’ Perspective 2016”. Warto zatem korzystać z tego medium, gdyż bez wątpienia podnosi ono sprzedaż. Trzeba jednak pamiętać o tym, że aby gazetka mogła spełnić swoją rolę, konieczna jest odpowiednia dystrybucja. Taka, dzięki której wydawnictwo trafi w efekcie do rąk potencjalnego konsumenta, a nie na skup makulatury. Z pomocą może przyjść pakietowanie.

To rozwiązanie polegające na zapakowaniu gazetek i ulotek w jedno estetyczne opakowanie – tzw. pakiet – dodatkowo wzbogacone o drobne upominki i konkursy z nagrodami. Pakiet staje się dzięki temu wartościową przesyłką dzięki dołączonym prezentom, a folia chroni zawartość przed niekorzystną pogodą i zapobiega zaśmiecaniu klatek schodowych. Istotne z punktu widzenia reklamodawcy jest też to, że zabieg łączenia kilku wydawnictw wraz z darmowymi próbkami, miniporadnikami lub kuponami rabatowymi znacznie zwiększa skuteczność kolportażu, przekładając się na wzrost odsetka mieszkańców gotowych otworzyć i przejrzeć przesyłkę. Z badania przeprowadzonego w październiku 2016 r. na zlecenie CTRL System wynika, że aż 79 proc. respondentów od pojedynczej gazetki woli materiały w pakiecie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony