REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020

(Pixabay.com)

Według McKinsey & Company eksplozja zakupów spożywczych online jest jednym z kluczowych trendów wpływających na kształt handlu i przemysłu. Główne trendy, które zmieniają rynek spożywczy w sieci firma ujęła w najnowszym raporcie.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

W raporcie „Cyfrowe zagrożenia w branży spożywczej” McKinsey przedstawia trendy, które uważa za najważniejsze dla sektora spożywczego. Poniżej znajduje się podsumowanie każdego trendu.

Główni gracze detaliczni, tacy jak Amazon, Walmart, Instacart i Kroger, doprowadzili do przekształcenia sklepu spożywczego  w internetowy biznes. Biorąc pod uwagę, że większość dużych sklepów spożywczych opracowała już jakąś formę oferty handlu elektronicznego, nowi uczestnicy mają „pod górkę”: wartości marki i skali w porównaniu z największymi graczami to największa przeszkoda w rozwoju nowych graczy.

Jednak McKinsey twierdzi, że mocna stroną nowych sklepów jest większa zwinność i łatwość podejmowania decyzji, kultura organizacyjna i brak obciążeń, „łatek” wielkiej, krwiożerczej korporacji. To daje im możliwość tworzenia propozycji nie tylko towarów, ale i wartości dla klienta przyszłości. McKinsey zauważa, że ​​niektóre większe i bardziej tradycyjne sklepy spożywcze mogą opierać się transformacyjnym innowacjom, ponieważ nadal koncentrują się na swojej obecnej bazie klientów. Młode biznesy nie mają takich problemów.

McKinsey wierzy, że zwycięzcami e-grocery będą ci, którzy najszybciej zapewnią wygodną i spójną obsługę klienta. Dadzą klientom poczucie kontaktu i inspiracji, zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i wirtualnym. Niektórzy sprzedawcy uważają, że oznacza to oferowanie najbardziej płynnego działania typu „kliknij i odbierz”, podczas gdy inni uważają, że oznacza to najszybszą dostawę.

Według raportu McKinsey nie wiadomo jeszcze, które doświadczenia zakupowe są dla klientów najważniejsze, ale na pewno doceniają oni spójność działań. Eko-zakupy powinny być eko pod każdym względem. Mogą być dostarczane dłużej, jeśli ta dostawa i sposób pakowania produktu, jego pochodzenie, idą w zgodzie z całkowitą polityką firmy.

Dwa filary realizacji e-commerce - kompletacja i transport ostatniej mili - obciążają już i tak niskomarżową działalność sklepów e-grocery. Dlatego McKinsey przewiduje, że duże sklepy spożywcze zwrócą się w stronę automatyki i robotyki, tak, jak np. jak Amazon i Kroger.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony