REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020

Google przejął start-up Pointy z siedzibą w Dublinie, który opracował rozwiązanie znacznie ułatwiające tradycyjnym detalistom konkurowanie z gigantami e-commerce. Obie firmy mają za sobą spore doświadczenie współpracy w zakresie rozwoju handlu w sieci. Cena transakcji nie została ujawniona.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

(Źródło: pointy.com)

Twórcy Pointy – Mark Cummins i Charles Bibby – wpadli na prosty pomysł, jak pomóc nawet drobnym firmom handlowym zaistnieć online. Głównym problemem mniejszych detalistów jest umieszczenie pełnej oferty handlowej na platformie sprzedażowej i jej systematyczne aktualizowanie – skanowanie setek czy tysięcy produktów jest zbyt pracochłonne i uciążliwe. Oni ten problem rozwiązali.

Wynalazcy zwrócili uwagę na oczywistość – że praca kasjerów polega właśnie na skanowaniu kodów kreskowych produktów. Wystarczy ten fakt wykorzystać. Start-up opracował małe urządzenie, które funkcjonuje jako nakładka na skanery wykorzystywane w sklepach. Urządzenie przesyła skanowane kody kreskowe na stronę internetową, a jednocześnie dokonywana jest optymalizacja danych pod kątem wyszukiwania.

Detalista nie musi wykonywać żadnych dodatkowych czynności. System identyfikuje produkty na podstawie kodów kreskowych, pobiera z bazy danych nazwę i opis produktu, umieszcza go we właściwej kategorii i dołącza fotografię. Wszystko odbywa się automatycznie.

W przypadku wielu popularnych systemów POS, wykorzystywanych przez detalistów, fizyczna nakładka nie jest nawet potrzebna, wystarczy zainstalować aplikację.

Podłączenie danych do silnika wyszukiwarki jest kluczem systemu, ponieważ ułatwia klientom dotarcie do oferty. W ostatnich latach firma Pointy dokonała szeregu integracji swojego rozwiązania z usługami Google, takimi jak See What's In Store – która wyświetla asortyment danego detalisty w wynikach wyszukiwania – czy podobną usługą Local Inventory Ads. Są to darmowe usługi, podobne do polskiej Google Moja Firma.

Narzędzia tego rodzaju pozwalają wyszukiwać oferty sklepów z określonej lokalizacji, dzięki czemu użytkownik może się dowiedzieć, w którym sklepie w swojej okolicy znajdzie potrzebne produkty. Może też skorzystać z map Google, na których wyświetlana jest lokalizacja danego sklepu, jego wizytówka i kilka przykładowych produktów z oferty. Po kliknięciu na wizytówkę użytkownik przechodzi do przeglądania pełnej oferty.

Firma Pointy oferuje ponadto własne, opcjonalne rozwiązanie – Pointy ProductAds – które automatycznie i skutecznie zarządza reklamami wyświetlanymi w wyszukiwarce Google, z uwzględnieniem targetowania geograficznego.

Podstawowy pakiet startowy systemu Pointy obejmuje nakładkę na skaner, integrację z usługą See What's In Store firmy Google, automatyczne wysyłanie danych o produktach online, wsparcie techniczne, a także zarządzanie stroną, wraz z aktualizacjami i raportowaniem.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony