8 grudnia 2019
Nastroje w branży handlowej są coraz gorsze. W badaniu Europejskiego Funduszu Leasingowego, które sprawdza skłonność firm do wzrostu, firmy handlowe właśnie zanotowały...
7 grudnia 2019
Aż 72 proc. Polaków deklaruje spożywanie suplementów diety, a jeszcze więcej, bo 86 proc. uważa, że konsumowanie tych produktów jest korzystne. Co drugi Polak...
6 grudnia 2019
Spar Group w swoim pierwszym sklepie w Polsce, czyli Eurosparze w warszawskim centrum handlowym Blue City, zaprezentowało koncept kawiarni Bean Tree Cafe. To dopiero zalążek tego,...
5 grudnia 2019
4 grudnia 2019
24 listopada 2019
Choć do Black Friday został jeszcze prawie tydzień już teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta pokazuje, że tego dnia na konsumentów może czekać wiele przykrych...
21 listopada 2019
20 listopada 2019
19 listopada 2019
Co trzeci przedsiębiorca, prowadzący sprzedaż detaliczną, zainstalował terminal płatniczy w ramach programu Polska Bezgotówkowa. Wciąż jednak są miejsca, gdzie można...
2 grudnia 2019
28 listopada 2019
Tesco realizuje strategię 4R, w ramach której eliminuje opakowania z tworzyw nie nadających się do recyklingu. Sieć walczy także ze zbyt dużymi opakowaniami.
3 grudnia 2019
W tym tygodniu Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Propozycja nowych przepisów przedłożona została przez...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
18 listopada 2019, 10:38
wiadomoscihandlowe.pl
Christian Verschueren (Wiadomości Handlowe)
Christian Verschueren, dyrektor generalny EuroCommerce podczas swojego wystąpienia na Kongresie Nowoczesnej Dystrybucji zarysował najważniejsze megatrendy w europejskim handlu.
Dyrektor EuroCommerce wskazał na trzy strategiczne obszary, z którymi będzie musiał zmierzyć się handel na kontynencie w najbliższym czasie. To przede wszystkim transformacja cyfrowa, spowolnienie gospodarcze oraz kwestia ochrony środowiska. Podkreślił również cztery strategiczne cele dla sektora handlu w Europie. To przede wszystkim kwestia wykorzystania danych, uczciwej konkurencji, otwartych rynków oraz zrównoważonego rozwoju.Verschueren zwrócił również uwagę na współczesnego konsumenta. - Konsumenci domagają się organicznej żywności. Wiele dużych brandów podąża w tym kierunku i wypuszcza na rynek tego typu produkty - zaznaczył i dodał, że w Polsce rynek organicznej żywności warty był w 2017 roku 235 mln euro.Prelegent podkreślił również rosnące znaczenie gospodarki obiegu zamkniętego. - Detaliści już podejmują inicjatywy w tym celu - powiedział i przywołał przykłady urządzeń do gromadzenie odpadów, chociażby butelek, ustawionych w sklepach. Jako przykład gospodarki obiegu zamkniętego przywołał także przykład rozwiązania sieci IKEA, polegającego na leasingu mebli.Dyrektor EuroCommerce zwrócił także uwagę na rosnące znaczenie traceability, czyli śledzenia drogi produktów od momentu jego zbiorów, aż do chwili gdy trafi on do konsumenta. - Konsumenci chcą wiedzieć skąd pochodzi produkt. Fundamentalną rolę w tym trendzie odgrywa technologia blockchain, która ułatwia współpracę poszczególnym elementem całego łańcucha - powiedział Verschueren.
Zrzeszenie europejskich handlowców EuroCommerce złożyło w Komisji Europejskiej dwie
Detaliści i hurtownicy zrzeszeni w organizacji EuroCommerce ostrzegają, że konsumenci kupujący
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
zdjęć: 112
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.