REKLAMAMLEKOVITA - Święta Mascarpone/Twaróg - Baner Główny (08-13.12.2019)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

 

18 listopada 2019, 10:38

Christian Verschueren

Christian Verschueren (Wiadomości Handlowe)

Christian Verschueren, dyrektor generalny EuroCommerce podczas swojego wystąpienia na Kongresie Nowoczesnej Dystrybucji zarysował najważniejsze megatrendy w europejskim handlu.

REKLAMAIteCom -  Przepisomat (Święta) - Belka w artykułach (01-10.12.2019)

Dyrektor EuroCommerce wskazał na trzy strategiczne obszary, z którymi będzie musiał zmierzyć się handel na kontynencie w najbliższym czasie. To przede wszystkim transformacja cyfrowa, spowolnienie gospodarcze oraz kwestia ochrony środowiska. Podkreślił również cztery strategiczne cele dla sektora handlu w Europie. To przede wszystkim kwestia wykorzystania danych, uczciwej konkurencji, otwartych rynków oraz zrównoważonego rozwoju.

Verschueren zwrócił również uwagę na współczesnego konsumenta. - Konsumenci domagają się organicznej żywności. Wiele dużych brandów podąża w tym kierunku i wypuszcza na rynek tego typu produkty - zaznaczył i dodał, że w Polsce rynek organicznej żywności warty był w 2017 roku 235 mln euro.

Prelegent podkreślił również rosnące znaczenie gospodarki obiegu zamkniętego. - Detaliści już podejmują inicjatywy w tym celu - powiedział i przywołał przykłady urządzeń do gromadzenie odpadów, chociażby butelek, ustawionych w sklepach. Jako przykład gospodarki obiegu zamkniętego przywołał także przykład rozwiązania sieci IKEA, polegającego na leasingu mebli.

Dyrektor EuroCommerce zwrócił także uwagę na rosnące znaczenie traceability, czyli śledzenia drogi produktów od momentu jego zbiorów, aż do chwili gdy trafi on do konsumenta. - Konsumenci chcą wiedzieć skąd pochodzi produkt. Fundamentalną rolę w tym trendzie odgrywa technologia blockchain, która ułatwia współpracę poszczególnym elementem całego łańcucha - powiedział Verschueren.
 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony