REKLAMAIveco - baner główny

(fot. )

Z raportu e-Commerce Polska „Płatności cyfrowe 2016” wynika, że w sklepach stacjonarnych wciąż najchętniej płacimy gotówką – 49 proc. osób. Jednak to się szybko zmienia. Karty płatnicze preferuje 30 proc. klientów, a płatności mobilne 14 proc.

REKLAMAKONGRES FMCG - belka w artykułach

Pieniądz w formie fizycznej ciągle jest popularny w kraju nad Wisłą. W sklepie stacjonarnym Polacy najczęściej używają właśnie gotówki (49 proc.). Kartę preferuje 30 proc. ankietowanych, a płatności mobilne 14 proc. ankietowanych. Respondenci mogli zaznaczyć w tym miejscu kilka odpowiedzi oraz że ta odpowiedź ich „nie dotyczy”. Co ciekawe, aż 27 proc. osób zaznaczyło tak zakupy w sklepie stacjonarnym. Można przypuszczać, że część z nich nie robi już zakupów w ten sposób.

źródło: E-Commerce Polska, Płatności cyfrowe 2016

Gotówkę wybiera 56% kobiet i 44 proc. mężczyzn. Kartę wybiera 43 proc. kobiet i 22 proc. mężczyzn. Płatności mobilne wybiera po 14 proc. kobiet i mężczyzn. Gotówkę wybierają mieszkańcy miast powyżej 500 tys. mieszkańców (80 proc.) oraz mieszkańcy wsi (67 proc.). Karty najczęściej wybierają mieszkańcy miast między 200-500 tys. mieszkańców, a najrzadziej mieszkańcy miast między 50-100 tys. mieszkańców. Płatności mobilne w sklepie stacjonarnym najczęściej mieszkańcy miast między 100-200 tys. mieszkańców, a najrzadziej mieszkańcy miast między 200-500 tys. mieszkańców.

źródło: E-Commerce Polska, Płatności cyfrowe 2016

Gotówką najczęściej posługują się osoby w wieku 45-54 lata. Równocześnie ta sama grupa wiekowa najrzadziej wybiera kartkę i płatności mobilne. To najbardziej tradycyjna pod względem nowoczesnych form płatności grupa osób w Polsce.

źródło: E-Commerce Polska, Płatności cyfrowe 2016

Co kupujemy offline?

5 najpopularniejszych produktów kupowanych offline (w sklepie stacjonarnym) to: artykuły spożywcze (55 proc.); odzież, w tym obuwie, akcesoria i dodatki (25 proc.); kosmetyki, w tym artykuły higieniczne (25 proc.); produkty farmaceutyczne, w tym leki, suplementy (22 proc.); artykuły wyposażenia domu, w tym meble i artykuły wnętrzarskie (18 proc.). Widać różnicę pomiędzy zakupami w punktach stacjonarnych, a zakupami elektronicznymi. W tych pierwszych dominują produkty pierwszej potrzeby, czyli produkty spożywcze, higieniczne, farmaceutyczne. Polacy nie są jeszcze przyzwyczajeni do kupowanych ich głównie w sieci. Jednocześnie to kategorie sklepów, które dominują w przestrzeni publicznej. Oczywiście większość z nich posiada swoje wersje internetowe, co nie znaczy, że ich pozycja jest zagrożona w offlinie. Jedyną pokrewną kategorią produktową jest odzież. Znajdziemy ją we wszystkich trzech formach: online, mobile, offline. Jej popularność wiąże się zarówno z taniejącymi produktami z tej kategorii, jak też z ogromną konkurencją zarówno w stacjonarnych, jak i elektronicznych punktach sprzedaży.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"