REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 06.08.2019)
Dziś coraz częściej zamawiamy jedzenie przez internet i oczekujemy produktów dobrej jakości

Dziś coraz częściej zamawiamy jedzenie przez internet i oczekujemy produktów dobrej jakości (Flickr/Marco Verch)

Poprawa jakości jedzenia, lepsza logistyka, automatyzacja w kuchni oraz downsizing. Tak przyszłość polskich restauracji widzą eksperci platformy PizzaPortal.pl. Zmienią się nie tylko same lokale gastronomiczne, ale także ich oferta i sposób zamawiania dań.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Digitalizacji doświadczamy dziś niemal na każdym kroku. To dzięki niej możemy szybciej, sprawniej i łatwiej rozliczyć się z podatków, korzystać z bankowości internetowej czy załatwić sprawę urzędową bez wychodzenia z domu. Cyfryzacja usprawniła także procesy zakupowe i umożliwiła rozwój rynku e-commerce. Dzięki niemu mamy niemal nieograniczony dostęp do produktów i usług z całego świata tu i teraz.

Transformacja cyfrowa nie omija także sektora gastronomicznego i rynku zamówień jedzenia przez internet – w 2018 roku wartość rynku e-delivery osiągnęła blisko miliard złotych, a w 2025 roku ma – według szacunków PizzaPorta.pl - osiągnąć prawie 6 miliardów zł.

W jaki sposób zmienią się restauracje? Najważniejsze trendy wskazuje Tomasz Lipiński, dyrektor marketingu PizzaPortal.pl.

Mniejszy lokal, ale z większą kuchnią

Pierwszy z nich to tzw. downsizing – restauracje będą zmniejszać swoją powierzchnię, a nowe mogą powstawać także w mniej prestiżowych lokalizacjach. Większy akcent zostanie położony na kuchnię niż miejsce ze stolikami, a w skrajnych przypadkach miejsc siedzących nie będzie wcale. Dostawa w takich restauracjach może stanowić nawet 100 proc. obrotu. Stworzenie nowej marki restauracyjnej w cyfrowym świecie wymaga dużo mniejszych kosztów, łatwiej też konkurować ze znanymi markami.

Dostawa szybko i na czas

Aby proces zamawiania jedzenia był szybszy i sprawniejszy, konieczna będzie lepsza logistyka dostaw. Jak może wyglądać dostawa przyszłości? Być może powstaną firmy specjalizujące się wyłącznie w dostarczaniu jedzenia. Ale równie dobrze zamówienie może zrealizować pojazd autonomiczny, z którego sami odbierzemy jedzenie lub latający robot albo dron.

Jak wynika z danych PizzaPortal.pl, czas dostawy jest dla klientów restauracji bardzo ważny.

Automatyzacja procesów

Jednym z impulsów automatyzacji będą zmiany na rynku pracy: starzejące się społeczeństwo i brak rąk do pracy. Tak jak w przypadku usprawnienia procesu logistycznego, tak i tutaj można spodziewać się nowych, nieszablonowych rozwiązań. - Skoro zamówienia mogą przychodzić w sposób elektroniczny, to podłączenie ich do robota lub maszyny, która np. upiecze pizzę w restauracji według zamówienia, nie powinno być dużym wyzwaniem - tłumaczy Lipiński.

Wyższa jakość, mniejsze koszty

Jednym z kluczowym czynników, które mają sprawić, że w restauracjach zajdą znaczące zmiany, jest coraz większy nacisk na jakość oferowanych produktów. Ze względu na dostępność i łatwą możliwość porównania ofert, restauracje będą poszukiwały swoich wyróżników poprzez nowoczesne podejście do menu. Tym bardziej, że każdy może dziś wystawić restauracji ocenę w internecie, a nic nie stanowi lepszej reklamy niż zadowolenie klientów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony