REKLAMAWitpak, baner główny (lipiec-sierpień 2019)

Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal zapowiedział w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl, że jego firma wprowadzi na rynek opakowania 3D, tj. folię, której nie widać, świeży produkt prezentuje się jak na dłoni, a przy tym będzie miał tę dłuższą datę ważności. Graal wprowadzi to rozwiązanie jako pierwsza firma w branży rybnej w skali całej Unii Europejskiej.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach
Bogusław Kowalski, prezes spółki Graal SA

Bogusław Kowalski, prezes spółki Graal SA (materiały prasowe)

W jakie obszary innowacji Graal inwestuje najwięcej?

Skupiamy się przede wszystkim na badaniach związanych z podnoszeniem zdrowotności naszych produktów a także pracujemy nad ulepszaniem naszych opakowań. Chcielibyśmy na przykład dzięki odpowiedniej technologii produkcji i pakowania wydłużyć termin przydatności naszych produktów. Dbamy o to, aby opakowania naszych produktów były wygodne w użyciu dla konsumentów. Inwestujemy w receptury nowych produktów, uwzględniając w tym względzie trendy i oczekiwania konsumentów oraz zapotrzebowanie na rynku. Mowa tu przede wszystkim o produktach BIO i bezglutenowych. Priorytetem naszej działalności jest także bezpieczeństwo produktów – wszelkie procesy produkcyjne podlegają ścisłej kontroli. Wciąż szukamy takich rozwiązań, które zapewniają eliminację punktów krytycznych, co wymaga niemałych inwestycji w innowacyjne rozwiązania Bezpieczeństwo i jakość oferowanych wyrobów są dla nas kluczowe.

Firmy spożywcze dużo inwestują w opakowania swoich wyrobów.

To prawda. Opakowania są także dla nas niezwykle ważne. Graal jako pierwszy w Polsce wprowadził na rynek ryby świeże, pakowane w atmosferze modyfikowanej. To było dwa lata temu. Odnotowaliśmy wtedy istotny wzrost sprzedaży i w tej chwili mamy już 60 proc. rynku w tym segmencie. Aktualnie wprowadzamy całkowite novum – opakowania 3D, tj. folię, której nie widać, świeży produkt prezentuje się jak na dłoni, a przy tym będzie miał tę dłuższą datę ważności, która nas interesuje. Robimy to chyba jako pierwsi w skali całej Unii Europejskiej, a na pewno jako pierwsi w branży rybnej.

Jakie ma pan oczekiwania w stosunku do opakowań 3D?

Przede wszystkim, jak już wspomniałem, opakowania 3D umożliwiają wydłużenie terminu przydatności do spożycia produktów świeżych, co w przypadku przetwórstwa rybnego ma ogromne znaczenie. Wierzę, że taka innowacja spowoduje wzrost zainteresowania klientów – nowości na rynku zawsze przykuwają uwagę – co pozwoli nam na umocnienie pozycji lidera w kategorii świeżych ryb i wędzonych. Opakowanie to pozwala także na bardziej atrakcyjne wyeksponowanie towaru.

A jak to wygląda w odniesieniu do samych produktów?

Wciąż poszukujemy nowych smaków, nowej jakości. Naszym sukcesem są niewątpliwie Graalki – bezglutenowe produkty rybne (konserwy rybne o smaku pizzy - red.). Dzieci raczej nie lubią ryb, a ten produkt ma szansę to zmienić. Spływają do nas informacje o ciepłym przyjęciu tego wyrobu zarówno przez same dzieci jaki przez rodziców zadowolonych z tego, że ich pociechy sięgają po zdrową i smaczną rybę. Nawet moje dzieci, które niestety przedtem za rybami nie przepadały, przekonały się do tej konserwy. Ponadto bardzo ważnym produktem jest dla nas linia konserw tuńczykowych z dodatkiem warzyw SALATINO. Jest to produkt skierowany przede wszystkim do młodych zapracowanych ludzi którym ma służyć jako szybka sycące przekąska w pracy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
do góry strony