REKLAMAPURELLA - SuperShots - Baner Główny (od 13 lipca)

(fot. materiały własne)

Strona 2 z 4
REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Przykładowo, Lidl Polska planuje budowę kolejnego, 11 już centrum dystrybucyjnego na polskim rynku. Magazyn powstanie w Parku Przemysłowym Nowoczesnych Technologii w Stargardzie koło Szczecina. Budowa pochłonie około 200 mln złotych. W najbliższych miesiącach do użytku zostanie oddany 10-ty magazyn firmy - w Kałuszynie pod Mińskiem Mazowieckim. Inwestycja pochłonie prawie 150 mln złotych.

W połowie 2017 r. ruszyło w Gródkowie (w gminie Psary), dziewiąte centrum dystrybucyjne sieci w Polsce. To jednocześnie drugi magazyn operatora na Śląsku w tym regionie i będzie obsługiwał ok. 50 sklepów na terenie Śląska i Małopolski. Obiekt powstał na działce o wielkości 20 ha i ma powierzchnię 45 000 mkw. Centra logistyczne sieci Lidl działają już w Jankowicach k. Tarnowa Podgórnego, Turzynie k. Wyszkowa, Gliwicach, Strykowie, Rusocinie k. Pruszcza Gdańskiego, Legnickim Polu, Brzozówce oraz Bydgoszczy.

Logistyka ma za zadanie wesprzeć rozbudowę sieci tradycyjnych sklepów firmy. Jednocześnie Lidl bardzo mocno stawia na reklamę. Przykładowo, w listopadzie 2017 r. na promocję wydał aż 53 mln złotych. Dla porównania, jego największy konkurent – Biedronka – „zaledwie” 24,3 mln złotych. 

Rywalizacja na linii Lidl-Biedronka przejawia się na jeszcze innych poziomach. Pod koniec listopada 2017 r. portugalska sieć poinformowała o podwyżkach dla swoich pracowników. Odpowiedź Lidla była błyskawiczna. Firma opublikowała w komunikacie prasowym pod hasłem hasłem "Lidl cały czas płaci więcej!" informacje, że pomimo podwyżek w konkurencyjnej firmie, zarobki pracowników niemieckiej sieci są wciąż wyższe. 

Z drugiej strony eksperci przestrzegają sieć przed zbyt ambitnym podejściem do własnych sklepów. W ostatnich latach m.in. w Polsce firma postawiła na rozwój oferty premium. Zmieniono m.in. sposób prezentowania win.

Zdaniem Pro Business Solutions z tego powodu klienci mogą zmienić percepcję postrzegania cen w sieci, co niekorzystnie wpłynie na liczbę klientów. Między innymi z tego powodu nie wiadomo, jaki los spotka projekt „Store of the future” realizowany w krajach zachodniej Europy, który jest kosztowny, a jednocześnie nie znajduje uznania u szerokiego grona klientów.

Nowy sternik Netto
Od stycznia br. za sieć Netto w Polsce odpowiedzialna jest nowa osoba – Janusz Stroka. Prezes już zapowiedział niezwykle dynamiczną ekspansję sieci sklepów. Po 2020 r. przybywać rocznie w naszym kraju ma nawet 40 nowych sklepów Netto. To więcej, niż otwiera konkurencyjny Lidl (ok. 30).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 14

  • 11
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (5)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~dawniej klient Netto 5 ponad rok temu

    Sklep Netto nr 150 - alejki zawalone towarem, porozwalane produkty na półkach, w miejscu na pieczywo przydałoby się pozbierać okruchy, wiecznie czynna jedna kasa, powolna obsługa, brudny parking. Widać, że powinno się wymieniać w niektórych sklepach nie tylko wystrój ale także kierownictwo... Jeśli tak ma wyglądać przyjemność zakupów w wydaniu Netto, to ja jednak idę do konkurencji.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~qqwwww 4 ponad rok temuocena: 100% 

    Moim zdaniem 4000 to wcale nie jest max. Szanse będą miały natomiast te sieci dyskontów które zaoferują inne produkty (np nowe smaki itp) odróżniające się w znaczący sposób od tego co oferuje L i B (w których tak naprawdę jest często to samo w innych opakowaniach tych samych producentów) I tu widzę rzeczywiście szanse dla Netto i Aldi których produkty są trochę inne. Aldi ma natomiast problem też z tym, że jest bardzo kojarzony z naszym sąsiadem zza Odry - im bardziej będą wrzeszczeć tam na Polskę i Polaków tym trudniej im będzie zadomowić w PL. Lidl pracował latami by się "spolszczyć" PS: U mnie (niewielkie miasteczko) jest taki od pół roku sklep Euro Market (EuroCash czy jak to tam) - furorre dosłownie robi w całym mieście... - po warzywa, owoce, mieso i wędliny, zawsze wszystko świeże i znacznie tańsze (o nawet 1/3) niż w dyskontach. Przed weekendami tam są zawsze tłumy, więc jak najbardziej polskie sieci są w stanie konkurować z zagranicznymi sieciami, dyskontami

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~nn1 3 ponad rok temuocena: 80% 

    w tym artykule jest wprost idealnie podsumowane jak działają nasze "władze" - bije się tylko obcy kapitał bo właśnie na to im dano przyzwolenie. Gdzie jest miejsce dla polskiego kapitału?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~nn 2 ponad rok temuocena: 67% 

    każdy ma swojego bidulca, lidla albo aldiego...a gdzie polskie sklepy w Polsce? liberałokomuchy zadbały, żeby Polska była kolonią, i jest! po co wojna jak mogą być zabory gospodarcze.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~konsument z miasta 1 ponad rok temuocena: 100% 

    Ja jestem już od paru lat znudzony ofertą sieci B. oraz fatalnymi warunkami zakupów (zazwyczaj brudny lepiący się koszyk, nieład na półkach, wąskie alejki). Dlatego ofertę konkurencji czyli L., N., A., witam z otwartymi rękoma. Przydałyby się jeszcze jakieś nowe sieci, bo im większa różnorodność, tym lepiej! Bo nie każdy klient lubi kupować tylko towar z napisem "wyprodukowano dla", wielu klientów podobnych jak ja ceni szeroki wybór producentów.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMAWH Market Spółdzielnie_Halfpage_czerwiec-lipiec 2020
do góry strony