15 grudnia 2019
Polska marka odzieżowa Sugarfree rozpoczyna współpracę z Lidlem. Stworzyła wieczorową kolekcję sukienek specjalnie dla sieci dyskontów. Do sklepów...
14 grudnia 2019
Od soboty, 14 grudnia 2019 r. turyści mogą wwieźć do UE tylko pięć typów owoców. Wynika to z zatwierdzonej przez radę ministrów ustawy o ochronie roślin...
13 grudnia 2019
12 grudnia 2019
Specjalizująca się w kurczakach z rożna sieć Kurcze Pieczone prowadzi 45 placówek w 45 miastach. Jej właściciele chcą uruchamiać nowy punkt przynajmniej raz na dwa...
11 grudnia 2019
Ponad 60% Polaków doświadczyło nieodpowiedniego traktowania przez przełożonego, a blisko połowa padła ofiarą przemocy słownej. 46% deklaruje, że było mobbingowanych w...
24 listopada 2019
21 listopada 2019
Na początku tego roku miała swoją premierę aplikacja mobilna MAGO AR SHOPFITTING, stworzona przez jednego z największych producentów wyposażenia sklepowego, firmę MAGO...
6 grudnia 2019
2 grudnia 2019
Zgodnie z założeniami programu Cargo Bikes in Urban Mobility Miasto Gdynia udostępnia lokalnym przedsiębiorcom i organizacjom pozarządowym elektryczne rowery towarowe. Z takiej...
10 grudnia 2019
Certyfikaty mają na celu budowanie zaufania wśród konsumentów. Jeśli jednak produkt nie został w ogóle przetestowany, stosowanie takich pieczęci jest mylące...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
e-grocery, e-commerce, m-commerce
PRAWO I FINANSE
płatności i bezpieczeństwo transakcji
3 stycznia 2019, 13:35
wiadomoscihandlowe.pl
(fot. Pixabay CC0)
W drugiej połowie grudnia skradziono dane ok. 2,2 mln klientów sklepu internetowego Morele.net. Wcześniej przeprowadzono atak z wykorzystaniem Paczkomatów InPost. Do oszustw często wykorzystywano także fałszywe strony bankowe.
Ponad 90 proc. polskich internautów robi zakupy w sieci. W okresie przedświątecznym agresywne akcje marketingowe i chęć zakupu prezentów w niższej cenie powodują, że tracimy ostrożność i jesteśmy bardziej podatni na ataki, często bardzo dobrze przygotowane psychologiczne. Cyberprzestępcy chętnie wykorzystują łatwowierność i roztargnienie konsumentów. Niestety nie zawsze na wysokości zadania stają też firmy, w tym sklepy internetowe, obciążone w grudniu do granic możliwości.
– Grudniowe przesilenie zakupowe sprzyja potencjalnym atakom. Wystarczy, że w natłoku zleceń ktoś w sklepie internetowym nie zaktualizuje systemów ochronnych, nie wyloguje się z systemu z danymi, czy otworzy podejrzaną wiadomość będącą próbą włamania. Jako konsumenci nauczyliśmy się już chronić swoje portfele, np. podczas zakupów w galerii handlowej, ale zapominamy o ochronie danych, które często są bardziej wartościowe niż to co mamy w portfelu – mówi Wojciech Gołębiowski, dyrektor zarządzający Veronym, firmy oferującej zabezpieczenia chmurowe w modelu subskrypcji usługi.
18 grudnia Grupa Morele, właściciel sklepu Morele.net, poinformowała o wycieku danych osobowych swoich klientów. Hakerzy uzyskali dostęp do imion i nazwisk, adresów e-mail, numerów telefonu, oraz zaszyfrowanych haseł. Właściciel sklepu uspokaja, że sytuacja została opanowana i zaleca ostrożność oraz… zmianę danych logowania. Skradzione informacje mogą zostać wykorzystane do prób wyłudzeń i do spamu reklamowego.
Niestety na horyzoncie jest też znacznie poważniejsze niebezpieczeństwo – jeśli zaszyfrowane hasła zostaną przez hakera odkodowane, to w połączeniu z adresami e-mail mogą zostać wykorzystane do ataków na innych stronach, bo wielu użytkowników używa tej samej kombinacji loginu i hasła w różnych miejscach w sieci. Właściciel sklepu poinformował, że wdrożył już odpowiednie procedury i środki bezpieczeństwa. Szkoda, że tak późno.
– Pojawiają się informacje, że haker lub hakerzy, którzy wykradli dane z wymienionego sklepu internetowego, zażądali okupu. To częsty sposób działania cyberprzestępców. Włamują się do komputerów firmy, przejmują dane lub blokują do nich dostęp, a następnie domagają się okupu. Jego wysokość zazwyczaj wielokrotnie przekracza koszt solidnej cyberochrony, a straty wizerunkowe, jakie w takim przypadku mają miejsce, są jeszcze większe i wymierne, bo skutkują np. utratą klientów -- mówi Wojciech Gołębiowski.
56 proc. Polaków kupiło produkty FMCG w internecie w ciągu ostatnich 6 miesięcy, a blisko
Operator logistyczny, firma Inpost podpisała kolejne umowy z MLP Group. W ramach
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 11
zdjęć: 120
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.