REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra

Robert Ogór, prezes Grupy Ambra (Grupa Ambra)

W III kwartale roku obrotowego 2019/2020 przychody ze sprzedaży na głównych rynkach działalności Grupy Ambra wzrosły o 10,6 mln zł, czyli 11,1 proc. pomimo ograniczenia sprzedaży w dostawach do gastronomii i w sklepach specjalistycznych w wyniku pandemii COVID-19. Do wzrostu sprzedaży w największym stopniu przyczyniły się wina spokojne, alkohole wysokoprocentowe i napoje bezalkoholowe.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Wpływ pandemii COVID-19 zaczął istotnie wpływać na sprzedaż i wyniki Grupy Ambra od połowy marca 2020 roku, głównie w kanałach dystrybucji obejmujących dostawy do gastronomii (HoReCa) i poprzez sieć specjalistycznych sklepów winiarskich i alkoholi premium Centrum Wina / Distillers Limited. Sprzedaż w tych kanałach dystrybucji odpowiada za ok. 15 proc. całkowitej sprzedaży Grupy. Pomimo negatywnego efektu pandemii sprzedaż Grupy Ambra wzrosła w III kwartale roku obrotowego 2019/2020.

W wartościowy wzrost sprzedaży ponownie największy wkład miały wina spokojne, wśród których wyróżniały się w Polsce wina Fresco i Portada, przejęta w 2019 r. rumuńska marka Sange De Taur oraz wina z owoców Nas Sad w Czechach i Słowacji. Przychody ze sprzedaży win spokojnych wzrosły w III kwartale 2019/2020 roku o 8,9 proc.

Jeszcze dynamiczniej rosła sprzedaż alkoholi wysokoprocentowych. Do wzrostu o 19,1 proc. przyczyniły się w szczególności brandy Pliska i Zarea, whisky i wódki Baczewski oraz alkohole premium sprzedawane w sieci sklepów Distillers Limited.

Również dynamicznie rozwijała się kategoria napojów bezalkoholowych, której wzrost wyniósł 17,5 proc., przede wszystkim dzięki nowemu opakowaniu napoju dla dzieci Piccolo.

Na głównym rynku działalności Grupy Ambra, czyli w Polsce przychody ze sprzedaży wzrosły w III kwartale 2019/2020 roku o 8,2 proc. - ponownie szybciej niż cały rynek wina, którego dynamika wyniosła w tym okresie 6,8 proc. Jeszcze szybciej rosła sprzedaż na rynkach zagranicznych: w Rumunii w tempie 48,1 proc., a w Czechach i Słowacji –9,5 proc. (w walutach lokalnych).

Wzrost organiczny (oczyszczony o efekt przejęć marki Sange De Taur w Rumunii i spółki Vino-Klub.cz s.r.o. w Czechach) na rynkach zagranicznych wyniósł odpowiednio 9,5 proc. i 3,3 proc. Niższe tempo wzrostu marży i zysku brutto ze sprzedaży w III kwartale 2019/2020 roku w porównaniu do dynamiki przychodów ze sprzedaży wynikało głównie z kosztów różnic kursowych z tytułu zakupów, wyższych kosztów dystrybucji i wsparcia marketingowego oraz nieco niższego udziału kanałów premium.

Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 34,5 mln zł i był o 0,2 mln zł niższy niż przed rokiem, a jego rentowność spadła o 2,6 punktu procentowego. Strata z działalności operacyjnej (EBIT) wyniosła 1,2 mln zł w III kwartale 2019/2020 roku i była o 2,9 mln zł niższa w porównaniu do zysku z działalności operacyjnej w analogicznym okresie poprzedniego roku obrotowego.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony