REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020

(Ambra SA)

W pierwszym półroczu roku obrotowego 2019/2020 przychody ze sprzedaży na głównych rynkach działalności Grupy AMBRA wzrosły o 12,4 proc. -prawie dwa razy więcej niż wynosił w tym okresie wzrost rynku wina. Dynamiczny wzrost organiczny został dodatkowo wzmocniony przez efekty akwizycji na rynkach zagranicznych i otwarcia nowych sklepów w Polsce.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Największy wkład w wartościowy wzrost sprzedaży miały wina spokojne, które są najważniejszą kategorią produktową Grupy. Ich sprzedaż wzrosła o 22,8 mln zł, czyli o 17,4 proc.. Do rekordowej dynamiki sprzedaży przyczyniła się obok sprzedawanych w Polsce marek win spokojnych takich jak Fresco, Portada, czy Cono Sur również przejęta w lecie 2019 roku rumuńska marka Sange De Taur.

Jeszcze szybciej niż wina spokojne – o 25,2 proc. – rosła sprzedaż alkoholi wysokoprocentowych: brandy Pliska i Zarea, whisky i wódki Baczewski, a także alkoholi premium sprzedawanych w sklepach Distillers Limited.

Również nowo wprowadzone opakowanie napoju Piccolo okazało się sukcesem, a cała kategoria napojów bezalkoholowych zwiększyła sprzedaż o 14,1 proc. Sprzedaż w Polsce, czyli na głównym rynku działalności Grupy Ambra wzrosła o 11,6 proc., a jej dynamika była wyższa od wzrostu rynku wina.

W jeszcze szybszym tempie rosła sprzedaż na zagranicznych rynkach działalności dystrybutora. W Czechach i Słowacji wzrost przychodów wyniósł 14,9 proc., a w Rumunii 17,7 proc. (w walutach lokalnych). W pierwszym półroczu roku obrotowego wzrost organiczny, czyli „like for like” (z pominięciem akwizycji i otwarć nowych sklepów) wyniósł 9,7 proc. Dodatkowy wpływ akwizycji (marka Sange De Taur, dystrybutor win premium w Czechach),a także otwarć kolejnych sklepów Centrum Wina i Distillers Limited przełożył się na zwiększenie dynamiki sprzedaży ogółem do 12,4 proc.

Tempo wzrostu zysku brutto ze sprzedaży było w pierwszym półroczu roku obrotowego 2019/2020 nieco niższe od wzrostu przychodów ze sprzedaży, do czego przyczyniły się większa skala akcji promocyjnych i wsparcia sprzedaży.

Niższa niż w poprzednich okresach dynamika wzrostu kosztów wynagrodzeń i pozostałych kosztów działalności operacyjnej wpłynęła jednak pozytywnie na zysk z działalności operacyjnej (EBIT), który osiągnął wartość 56,1mln zł i był o 9,6 proc. wyższy w odniesieniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 2,8 mln zł do poziomu 34,3 mln zł, czyli był wyższy o 8,9 proc.niż przed rokiem.

- W pierwszym półroczu naszego bieżącego roku obrotowego znacząco zwiększyliśmy wydatki inwestycyjne – zarówno na akwizycje jak i na modernizację naszego zakładu produkcyjnego. Pierwsze efekty tych inwestycji były już widoczne w zakończonym w grudniu i udanym dla nas półroczu. Jesteśmy przekonani, że również w kolejnych okresach będą zwiększać wartości grupy dla akcjonariuszy – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony