REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 24.11.2019)

Grupa AmRest podpisała z Glovo, hiszpańską platformą zamówień online i dostaw do domu umowę sprzedaży 100 proc. udziałów własnych w spółce Restaurant Partner Polska, która jest właścicielem serwisu właściciel PizzaPortal. Wartość transakcji wynosi 30 mln euro, z czego 5 mln euro stanowi dodatkową płatność w formie „earn-out”. W zamian AmRest otrzyma rozliczenie w formie gotówki oraz nowych akcji Glovo. Transakcja zostanie rozliczona po spełnieniu określonych warunków i pozwoli połączyć know-how przodującej w swojej kategorii platformy do zamówień online z czołowym polskim agregatorem gastronomicznym. 

REKLAMA

(Glovo)

- Glovo kontynuuje strategię szybkiego rozwoju, która obejmuje ekspansję na nowe rynki. Po ostatnich udanych inwestycjach, akwizycja Pizza Portal dodatkowo wzmocni nasze strategiczne partnerstwo z AmRest, dzięki któremu dla obu firm powstały nowe ekscytujące możliwości. Naszą ambicją jest bycie liderem na każdym rynku, gdzie jesteśmy obecni, poprzez dostarczanie najwyższej jakości usług zamówień online   i dostawy dla naszych użytkowników oraz partnerów - mówi Oscar Pierre, dyrektor zarządzający Glovo.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Glovo, która od początku jest dla nas korzystna zarówno strategicznie, jak również finansowo. Cieszymy się z możliwości zwiększania naszego udziału w firmie i dalszego wzmacniania tego partnerstwa. Nie mamy wątpliwości, iż połączenie wiodącego, europejskiego gracza trzeciej generacji w segmencie zamówień jedzenia online i dostaw do domu z największą platformą gastronomiczną w Polsce,  stworzy nowego, silnego lidera na rynku – dodaje Peter Kaineder, dyrektor ds. strategii w AmRest.

AmRest Holdings SE jest wiodącym operatorem gastronomicznym w Europie z portfolio 10 marek restauracyjnych - liderów w swojej kategorii. Firma działa w 25 krajach zarządzając markami franczyzowymi: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King, markami własnymi: Sushi Shop, La Tagliatella, Bacoa, Blue Frog, KABB oraz wirtualną marką Pokai. AmRest jest inwestorem w Glovo od lipca 2018 roku, kiedy to firma nabyła 10% udziałów za cenę 25 milionów euro. 

PizzaPortal to wiodąca platforma zamówień jedzenia online i dostaw do domu w Polsce oferująca klientom produkty z 3900 restauracji. 

Glovo to aplikacja umożliwiająca kupowanie, odbieranie i wysyłkę dowolnego produktu w obrębie jednego miasta w czasie jednej godziny. Z aplikacji korzysta powyżej 5.5 milionów unikalnych użytkowników i 16 000 zrzeszonych partnerów. Firma działa w 202 miastach w 26 krajach Europy, Azji, Środkowego Wschodu, Ameryki Łacińskiej oraz od niedawna Afryki subsaharyjskiej. Obecnie Glovo zatrudnia ponad 1200 osób na całym świecie, z czego ponad 400 osób pracuje w centrali w Barcelonie. Platforma jest źródłem utrzymania dla ponad 36 000 aktywnych kurierów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony