REKLAMAHELIO - MASY - BANER GŁÓWNY (24.02 - 01.03.2020)

(mat. prasowe)

Grupa CCC opublikowała strategię na lata 2020-2022, pod nazwą GO.22. Grupa chce opierać swój rozwój na budowaniu i umacnianiu wielokanałowej sprzedaży, dalszej cyfryzacji procesów i rozbudowywaniu oferty produktowej. W latach 2020-2022 grupa stawia także na rozwój organiczny, który wspierać mają nowe technologie i rozbudowana analityka danych.

REKLAMA

Grupa przewiduje wzrost skali działalności i wypracowanie przychodów ze sprzedaży w wysokości 8,5-9,0 mld PLN w perspektywie 2022 roku. Udział e-commerce w łącznej sprzedaży ma wzrosnąć z 24 proc. do 35-40 proc. Głównym silnikiem sprzedaży online pozostanie eobuwie, z uruchomionym w 2019 r. sklepem z odzieżą premium Modivo oraz platforma ccc.eu.

Celem wdrażanych działań jest powrót do rentowności i marży EBIT na poziomie 8,5 - 9,5 proc. oraz marży netto na poziomie 7,0-8,0 pro c. Grupa chce także do 2022 roku obniżyć wskaźnik długu netto do EBITDA z 2,9 (na koniec 2019) do poziomu 0-1x.

– Punktem wyjścia przy opracowywaniu nowej strategii CCC była analiza rynku i naszego dotychczasowego modelu działania w znacznym stopniu opartego na tradycyjnych sklepach stacjonarnych. Ze względu na szybkie zmiany w otoczeniu ich funkcjonowanie wymaga ewolucji. Sklepy stacjonarne pozostają wiodącym miejscem zakupu obuwia, również dla mobilnych klientów, ale chcemy aby były bardziej angażujące i jeszcze lepiej łączyły świat offline i online – mówi Dariusz Miłek, przewodniczący rady nadzorczej i założyciel CCC S.A.

– W 2019 roku przechodziliśmy transformację cyfrową, postawiliśmy na wielokanałowe dotarcie do klienta, digitalizację procesu zakupu, zrobiliśmy pierwsze kroki w zakresie personalizacji przekazu. Zgodnie z nową strategią kontynuujemy ten kierunek. Rozbudowujemy asortyment biorąc pod uwagę m.in. rosnącą rolę aspektu modowego, dynamicznie rosnący segment obuwia sportowego i tzw. trend sneakeryzacji. Nasza oferta pokrywa wszystkie segmenty cenowe i będzie lepiej odpowiada na zacieranie się sezonów pogodowych – mówi Marcin Czyczerski, prezes zarządu CCC S.A.

Strategia Grupy jest skoncentrowana wokół obecnych i przyszłych klientów. Składa się z pięciu filarów: omnichannel, produkt, sprawność i efektywność, stabilność finansowa i zrównoważony rozwój. Cele postawione w każdym z obszarów będą realizowane przy wsparciu nowych technologii i analityki danych.

Filar I: Omnichannel z klientem w centrum

Unikatowy, omnichannelowy ekosystem handlu obejmuje uzupełniające się kanały dotarcia do klientów (m. in. sklepy stacjonarne, sklepy hybrydowe, platformy internetowe, aplikacje mobilne, skanery esize.me itd.), poprzez które Grupa chce oferować swoje produkty w każdy oczekiwany przez klientów sposób.

– Obecne i nowe sklepy Grupy stają się elementem szerszego ekosystemu omnichannel. Grupa planuje znacznie bardziej selektywny rozwój stacjonarnych salonów sprzedaży, m.in. poprzez zmniejszenie planów rozbudowy nowej powierzchni o nie więcej niż 120 tys. mkw. w kolejnych 3 latach, koncentrację na wybranych rynkach (Rumunia, Rosja, czy Ukraina), skupienie na preferowanym formacie CCC o powierzchni ok. 500-800 mkw. oraz otwarcia sklepów hybrydowych eobuwie.pl. Dodatkowo pełne wykorzystanie wdrożonego w 2019 roku wspólnego CRM we wszystkich krajach i spółkach Grupy pozwoli na monetyzację bazy klientów i wzrost marżowości. Zaawansowana analityka danych pomoże w skutecznej komunikacji z klientem i personalizowaniu przekazu – mówi Karol Półtorak, wiceprezes zarządu CCC ds. Strategii i Rozwoju.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony