REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)
Sylwia Olechno, dyrektor generalny Grupy Chorten

Sylwia Olechno, dyrektor generalny Grupy Chorten (fot. Grupa Chorten)

We wrześniu detalista przekroczył liczbę 1700 sklepów, które działają w 11 województwach. Ten rok jest dla firmy rekordowy, jeśli chodzi o dynamikę ekspansji.

REKLAMA

Strategiczny cel Chortenu to osiągnięcie zasięgu ogólnopolskiego. Grupa właśnie zaczęła budowę struktur w województwach małopolskim, opolskim i śląskim. Do pracy na tych terenach powołane zostały nowe osoby, które będą zdobywać kontakty z dystrybutorami oraz pozyskiwać nowych partnerów. – W przyszłym roku chcielibyśmy wejść już także do innych regionów, w których nas jeszcze nie ma, a więc do województwa zachodniopomorskiego i wielkopolskiego – zaznacza Sylwia Olechno, dyrektor generalny Grupy Chorten.

Bliska współpraca

Firma intensywnie pracuje nad jeszcze lepszymi warunkami u producentów i zacieśnianiem współpracy z polskimi dystrybutorami, którzy dostarczają produkty bezpośrednio do sklepów wchodzących w skład Grupy. – Jednocześnie chcemy wzmocnić naszą własną dystrybucję. To będzie możliwe poprzez koncentrację w jednym miejscu siedziby centrali i centrum logistycznego w naszej nowej lokalizacji pod Białymstokiem. Pracujemy także nad nowym konceptem specjalistycznych sklepów alkoholowych – zdradza Sylwia Olechno.

Chorten realizuje też ambitne plany w obszarze asortymentu oznaczonego marką własną. We wrześniu na zorganizowanych przez firmę targach ogólnospożywczych premierę miała marka Duch Puszczy. To cała linia alkoholi, na którą składają się cztery pozycje. Oprócz podstawowego trunku nawiązującego do podlaskiej tradycji jest także wysokogatunkowa wódka czysta oraz dwie wódki smakowe – pigwowa i wiśniowa. – Nie zamierzamy iść w kierunku budowania marki taniej. Zależy nam na tym, by nasze sklepy mogły się czymś wyróżnić, jeśli chodzi o jakość – podkreśla nasza rozmówczyni.

Własny styl

Sklepy Grupy Chorten wyróżniają się na tle konkurencji, a zwłaszcza dyskontów, szeroką ofertą stoisk świeżych. – W naszych punktach są rozbudowane stoiska mięsno-wędliniarskie. Także stoiska z pieczywem zaopatrywane są codziennie przez lokalne piekarnie, dzięki temu dostępny jest bardzo szeroki asortyment pieczywa wytwarzanego kilka godzin przed dostawą – tłumaczy dyrektor Chortenu. 

Jednocześnie spora ilość sklepów w Grupie Chorten to specjalistyczne sklepy alkoholowe, w których można znaleźć zarówno piwa koncernowe, jak i kraftowe, a także szeroką ofertę win i mocnych trunków. – Współpracujące z nami placówki wyróżnia również obsługa, która doskonale zna swoich klientów z sąsiedztwa, potrafi doradzić przy zakupach lub zamówić coś na specjalne życzenie klienta – mówi Sylwia Olechno. Akcentuje, że nie jest to tak zwana „taśmowa” obsługa klienta, ale budowanie z nim bezpośrednich relacji.

Szybkość i wygoda

Klienci sklepów Chorten to zazwyczaj mieszkańcy najbliższej okolicy, którzy regularnie przychodzą po codzienne zakupy. Szczególnie duży ruch sklepy notują o poranku, kiedy kupowane są podstawowe produkty na śniadanie, zwłaszcza świeże pieczywo. – Wielokrotnie klienci wpadają do nas po kilka brakujących w domu produktów, po które nie ma sensu jechać specjalnie do placówki wielkopowierzchniowej, w której traci się czas na przemierzanie dużej przestrzeni oraz stanie w kolejkach. Klienci przychodzą do nas chętnie w piątki i soboty, by kupić świeże mięso na weekendowe rodzinne obiady – kontynuuje dyrektor Grupy Chorten. – Nasi klienci oczekują od nas dobrej jakości produktów w atrakcyjnej cenie, chcą też szybko robić zakupy – precyzuje.

Działania w sieci

Ostatnio wiele firm z branży handlowej mocno skupia się na wdrażaniu różnego rodzaju innowacji cyfrowych, np. aplikacji mobilnych. W przypadku Chortenu nie jest to łatwe, bo nie jest on siecią, a grupą partnerską skupiającą bardzo różne placówki. – Dlatego scalenie sklepów choćby przez jedną aplikację mobilną nie jest łatwym zadaniem, choć pracujemy nad tym rozwiązaniem. Dla nas najważniejszym narzędziem, jako organizatora grupy, jest platforma internetowa dla naszych partnerów i to ona podlega największym przeobrażeniom – wyjaśnia Sylwia Olechno.

Wskazuje przy tym, że w ubiegłym roku Grupa uruchomiła nową stronę internetową sklepów Chorten. – Mocno stawiamy też na komunikację na dwóch profilach – Grupy Chorten i Z Podlaskiej Spiżarni na Facebooku – akcentuje. – Idziemy też w inne działania digitalne, promując najlepsze gazetkowe promocje. Jako grupa, której głównym zadaniem jest wsparcie i konsolidacja detalistów prowadzących sklepy tradycyjne, nie zakładamy natomiast na tym etapie budowania sklepu internetowego, nie jest to naszą rolą – zaznacza. 

Nie tylko cena

Polski konsument coraz częściej przekłada wysoką jakość ponad niską cenę. Świadczą o tym trendy rynkowe, związane ze zdrową żywnością, slow food, ale też fair trade. Sylwia Olechno podkreśla, że klienci rozumieją, że produkcja na masową skalę różni się od tej, jaką oferuje np. lokalny wytwórca czy rolnik, a to przekłada się na cenę. – Często uświadamiamy naszych klientów, jaki jest kraj pochodzenia czy dostawca sprzedawanych produktów – wskazuje dyrektor Grupy Chorten. Oczywiście z drugiej strony jej firma negocjuje jak najlepsze ceny u topowych producentów znanych marek, by także polskie sklepy mogły utrzymać atrakcyjne ceny i konkurować za pomocą promocji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony