REKLAMAMARKET ROKU 2019 - Baner Główny (styczeń 2019)

18 nowych salonów Empik, 10 sklepów po gruntownym remoncie, 18 premierowych księgarń  Mole Mole, 9 testowych lokalizacji Papiernik by Empik – 2018 rok był dla Grupy Empik bardzo intensywny w obszarze ekspansji. To tempo rozwoju zostanie utrzymane w kolejnych latach –  Empik zapowiada zwiększenie liczby salonów do 370 do 2023 roku.

REKLAMAKongres Mięsny 2019 - belka w artykułach (styczeń 2019)
Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik

Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik (Empik)

Na mapie Polski w 2018 roku pojawiło się w sumie 10 Empików w modelu Future Store. Zadebiutował również zupełnie nowy format dedykowany mniejszym miejscowościom (do 25 tys. mieszkańców). To sklepy o powierzchni od 120 mkw. do 150 mkw. – dla porównania standardowy salon ma powierzchnię minimum 200 mkw. Wystrój nie różni się od standardowego formatu, a w ofercie klienci znajdą wszystkie kategorie produktów charakterystycznych dla Empiku: książki, płyty, filmy, prasę, gry multimedialne, planszówki, zabawki edukacyjne, produkty papiernicze i kreatywne, a także bilety na różne wydarzenia. Czyli wszystko to, co pozwala ciekawie spędzać czas i rozwijać pasje. Punkt odbioru paczek z Empik.com zapewni darmową dostawę, a tym samym dostęp do jeszcze szerszej oferty online. W Empik mini można również odbierać zamówienia z Empik Foto.

Mole Mole, czyli księgarnie w stylu slow okazały się doskonałym formatem, który docenili klienci. Młody brand w niespełna dwa lata (od maja 2017) niemal podwoił liczbę lokalizacji i 2018 rok zamknie z 38 sklepami. Grupa planuje kolejne otwarcia księgarń pod żółtym szyldem także w przyszłym roku.

W tym roku premierę miał też pilotażowy projekt Papiernik by Empik – czyli koncept małych sklepów z artykułami papierniczymi, szkolnymi, biurowymi i kreatywnymi wzbogacony o pozycje z list bestsellerów Empiku. W papierniku klienci znajdą także gry i zabawki, co sprawia, że jest to lokalna kopalnia pomysłów na prezent – nie tylko tych na ostatnią chwilę. W ciągu 12 miesięcy otwarto 9 lokalizacji zarówno przy ulicach, jak i w mniejszych centrach handlowych m.in. w Warszawie, Legionowie, Gdańsku i Poznaniu. W 2019 roku test tego formatu będzie kontynuowany.

– Tempo ekspansji sieci stacjonarnej zostanie utrzymane w kolejnych latach – do 2023 roku planujemy zwiększyć liczbę salonów Empik do około 370 – mówi Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik.

I dodaje: – Rok 2018 był dla nas bardzo udany również pod względem rozbudowy kanałów online oraz digital, z których przychody sięgają już 30 proc. Obok bardzo dynamicznego rozwoju Empik.com, w minionym roku postawiliśmy też na wzmocnienie modeli subskrypcyjnych oraz digitalowego ekosystemu Grupy. W ramach EmpikGO uruchomiliśmy pierwsze abonamenty, wystartował projekt Empik Bilety oraz poprzez nowo powstałą spółkę Empik Ventures zainwestowaliśmy w rozwiązanie do tzw. event discovery – aplikację Going. Wszystko po to, aby inspirować 3,8 mln uczestników programu Mój Empik do ciekawego spędzania wolnego czasu i realizowania pasji. Możemy też obiecać, że w tym roku będzie się działo jeszcze więcej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony