REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
Maciej Hojszyk, dyrektor marketingu Eurocash Alkohole

Maciej Hojszyk, dyrektor marketingu Eurocash Alkohole (fot. materiały prasowe)

- Naszym celem jest to, aby 7,5 tys. sklepów, czyli ok. 30 proc. osób z grupy najbardziej postępowych właścicieli sklepów, korzystało z udostępnionych przez nas aplikacji - mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Maciej Hojszyk, dyrektor marketingu Eurocash Alkohole.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Grupa Eurocash w ostatnich tygodniach wypuściła na rynek kilka nowych aplikacji mobilnych. Czy mógłby pan przybliżyć je pokrótce naszym czytelnikom?

Te aplikacje to: Kreator Gazetek, PingWin i Drinco. Pierwsza, służąca do tworzenia gazetek promocyjnych, powstała, ponieważ właściciele sklepów małoformatowych zwracali uwagę, że brakuje im wsparcia marketingowego właśnie w tym zakresie. To narzędzie ma im pomagać w rywalizacji z dużymi sklepami.

Druga aplikacja, PingWin, służy edukowaniu pracowników sklepów na temat alkoholi. Pomysł na aplikację narodził się w związku ze zmianami na rynku pracy – coraz większą rotacją w sklepach, zatrudnianiem obcokrajowców itp. Klienci sklepów nie potrzebują wsparcia obsługi, gdy kupują mainstreamowe piwo, ale już w przypadku wyżej marżowanych produktów, sytuacja jest inna. Nie można dopuścić do tego, że klient błądzi po omacku. To sprzedawca ma być osobą, która odpowiednią wiedzę temu klientowi przekaże i w ten sposób zwiększy sprzedaż.

Trzecia z naszych aplikacji, czyli Drinco, wyróżnia się tym, że skierowana jest nie tylko do właścicieli czy pracowników sklepów, ale również do klientów. Drinco pomaga konsumentom poszukującym atrakcyjnych alkoholi w dobrych cenach w odnalezieniu sklepu w ich okolicy, który takie produkty oferuje.

Oprócz tych trzech aplikacji, wprowadziliście jeszcze eHurt.

Za tę aplikację odpowiedzialny jest inny nasz format, a mianowicie Eurocash Dystrybucja. Aplikacja powstała na bazie rozwiązań tradisowych, dawnej eHurtowni i umożliwia dostęp do oferty produktowej, czy wgląd w finanse sklepu. Dawniej eHurtownia funkcjonowała jako osobna platforma, ale doszliśmy do wniosku, że warto uruchomić także aplikację mobilną. Chodziło o poprawę jakości obsługi klientów Eurocash w zakresie B2B. W przyszłości na platformę eHurt dołączą również alkohole.

Skąd taki wysyp aplikacji mobilnych w tak krótkim czasie? Macie badania, z których wynika, że coraz więcej właścicieli i pracowników sklepów chce korzystać z takich narzędzi? Czy może poczuliście presję konkurencji? W aplikacje mobilne mocno inwestuje m.in. Makro…

Działania konkurencji nie były tutaj kluczowe. Skupiliśmy się przede wszystkim na naszych badaniach i rozmowach z naszymi klientami. W zeszłym roku Eurocash Alkohole wystartował z nową strategią komunikacji. Z tej okazji zrobiliśmy badania segmentujące naszych klientów pod kątem cech „miękkich”. O ile wcześniej w badaniach skupialiśmy się na preferencjach zakupowych, częstotliwości zakupów, czy sposobach wybierania dostawcy, o tyle w zeszłym roku skupiliśmy się na ich podejściu do biznesu i perspektywach, które przed sobą widzą.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 14

  • 12
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Karol 1 3 miesiące temuocena: 67% 

    Nadal rozwiązanie zamknięte na oferty innych dystrybutorów/producentów... czekam na Alibabę dla B2B

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"