REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)
Zenon Daniłowski, prezes Grupy Makarony Polskie

Zenon Daniłowski, prezes Grupy Makarony Polskie (materiały prasowe)

Przychody ze sprzedaży Grupy Makarony Polskie w I półroczu 2019 roku wyniosły 80,1 mln zł i były o ok. 4,1 mln zł wyższe w stosunku do analogicznego okresu 2018 roku. Zysk netto w I półroczu 2019 roku wyniósł 3,5 mln zł i jest wyższy od wyniku w I półroczu 2018 roku o 0,3 mln zł (+9,8 proc.).

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

We wspomnianym okresie br. Grupa zanotowała EBITDA na poziomie ok. 8,2 mln zł, w porównaniu do wyniku ok. 7,4 mln zł w I półroczu 2018 roku co daje wzrost o 0,8 mln zł r/r tj. 10,2 proc.

Sprzedaż kategorii makaronów wzrosła w analizowanym okresie o ok. 8,8 mln zł do kwoty spowodowane pozyskaniem nowych kontraktów na produkcję dżemów pod markami sieciowymi oraz rozwojem sprzedaży suszu owocowego. 

Sprzedaż przetworów mięsno-warzywnych spadła w analizowanym okresie o ok. 4,5 mln zł do kwoty 13,0 mln zł. Spadek w wysokości ok. 26 proc. (I półrocze 2019 roku vs. I półrocze 2018 roku) był wynikiem braku realizacji umowy na dostawę dań gotowych dla Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (w I półroczu 2018 roku realizowany był jednorazowy kontrakt). W tej kategorii Grupa zanotowała wzrost sprzedaży pod markami własnymi oraz sieci handlowych (+2,9 mln zł r/r), ale nie pozwoliło to w pełni zrekompensować braku realizacji kontraktu dla KOWR.

Sprzedaż w segmencie przetworów warzywnych i farszy spadła w analizowanym okresie o ok. 0,3 mln zł do kwoty ok. 1,1 mln zł. Spadek był wynikiem ograniczenia zamówień w zakresie farszy przez jednego z odbiorców.

Rynki zbytu Grupy Makarony Polskie można podzielić na rynek krajowy (obejmujący private label, handel tradycyjny, handel nowoczesny oraz B2B i instytucje) oraz eksport (w tym sprzedaż przez pośredników krajowych).

W I półroczu 2019 roku wartość sprzedaży wyniosła 73,53 mln zł na rynku krajowym i 6,57 mln zł w eksporcie. W analogicznych okresie 2018 roku wielkości te wyniosły odpowiednio 72,37 mln zł i 3,64 mln zł.

W I półroczu 2019 roku spółka Makarony Polskie SA uruchomiła w zakładzie produkcyjnym w Rzeszowie linię do produkcji makaronu walcowanego w szerokim zakresie form m.in. gniazda, tagliatelle i papardelle,

Grupa Makarony Polskie w I półroczu 2019 roku była w takcie realizacji wielu projektów inwestycyjnych m.in. w zakładzie produkcyjnym w Rzeszowie utworzenie Centrum B&R gdzie będą prowadzone prace nad innowacyjnymi produktami o cechach prozdrowotnych, które docelowo wzbogacą ofertę produktową Spółki oraz w zakładzie produkcyjnym spółki Stoczek Natura projekt wdrożenia innowacyjnych rozwiązań poprzez modernizację linii do produkcji dań gotowych w słoikach i puszkach oraz wprowadzenie do oferty firmy nowych, innowacyjnych produktów na tackach.

Firma zakończyła także inwestycje, które pozwolą na rozszerzenie oferty np. w II półroczu 2019 roku spółka Stoczek Natura wprowadzi do oferty kilka linii dań gotowych na tackach: kuchnie świata, regionalna i vege/fit - wpłynie na osiągane wyniki w kolejnych okresach oraz umocni pozycję rynkową Grupy Makrony Polskie jako producenta innowacyjnych, wysokojakościowych i smacznych produktów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony