REKLAMAHELIO - NATURA - BANER GŁÓWNY (30.03 - 05.04.2020)

(fot. materiały prasowe, Metro AG)

Zarząd Metro AG ogłosił, że firma będzie dostosowywać swoje struktury organizacyjne do strategii „czysto hurtowej”. Planowane są posunięcia, których „potencjalny zakres wyjaśni się w najbliższych miesiącach”. Firma spodziewa się jednorazowych wydatków rzędu 60-80 mln euro. Czy te środki zostaną przeznaczone m.in. na odprawy dla zwalnianych pracowników? Czy ewentualne zwolnienia obejmą pracowników Makro Polska?

REKLAMA

Spółka Metro AG zapowiedziała „przegląd programów wydajnościowych”, dotyczących struktur administracyjnych, procesów i działań biznesowych. W komunikacie z 19 listopada firma ujawniła kolejne szczegóły swoich planów. Uważna lektura treści dokumentu, który stara się więcej skrywać, niż ujawniać, zdaje się prowadzić do wniosków, które mogą budzić niepokój pracowników firmy.

Co dokładnie znajduje się w komunikacie? Właściciel m.in. sieci Makro Cash&Carry przekazał, że „będzie kontynuował przegląd programów wydajnościowych ogłoszony wcześniej, bo 25 września. Firma jest w trakcie procesu przestawiania się wyłącznie na działalność w zakresie dystrybucji. Metro chce się skoncentrować na klientach biznesowych z sektora HoReCa – hotele, gastronomia i catering – oraz na detalistach, jednocześnie kładąc nacisk na dostosowanie modeli biznesowych do lokalnych warunków. Działania te mają być fundamentem przyszłych wzrostów sprzedaży LfL oraz poprawy dynamiki rozwoju biznesu.

Dzięki takiemu podejściu firma spodziewa się osiągnąć wzrost efektywności, np. poprzez grupowanie zasobów eksperckich (pooling of expertise) czy automatyzację procesów. Poza działaniami w zakresie kluczowych funkcji korporacyjnych, Metro będzie w przyszłości jeszcze bardziej koncentrować się na aktywnościach przynoszących klientom rzeczywistą wartość dodaną. W tym kontekście firma zapowiedziała przeprowadzenie przeglądu programów zwiększających efektywność w zakresie struktur administracyjnych, procesów operacyjnych i aktywności biznesowej. Działania te w pierwszym rzędzie odnoszą się do centralnej administracji Metro AG.

Szczegóły dotyczące sposobu wdrażania i zakresu potencjalnych działań będą się wyjaśniać w następnych kilku miesiącach, w ramach konsultacji z reprezentantami pracowników, zarządem oraz załogą firmy. Pracownicy zostali powiadomieni o tym procesie 19 listopada. Jednorazowe wydatki z nim związane są szacowane na 60 do 80 mln euro i planowane są na rok finansowy 2019/20. Zostaną one skompensowane dzięki długoterminowym oszczędnościom, szacowanym na poziomie środkowych wartości dziesiątków milionów euro (mid-double-digit million range), przy czym w roku finansowym 2019/2020 powinny to być kwoty rzędu niższych zakresów dziesiątków milionów euro (low double-digit millions).”

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony