REKLAMATZMO - Bella - Baner Główny (28.05- 11.06.2020)

(fot. materiały prasowe, Metro AG)

Strona 2 z 3
REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Generalny kierunek prowadzonych działań można z tego komunikatu jasno odczytać – Metro chce się skoncentrować na dystrybucji w modelu B2B, a klientami mają być firmy z sektora HoReCa i detaliści. Aby zwiększyć efektywność operacyjną i osiągnąć oszczędności, spółka planuje zreformować swoje struktury administracyjne, optymalizować procesy operacyjne i zmodyfikować ogólne kierunki działań biznesowych.

Dalej jednak skazani jesteśmy na spekulacje. W komunikacie mowa jest o grupowaniu zasobów eksperckich (pooling of expertise). W dziedzinie zarządzania zasobami zwrot „pooling” oznacza grupowanie, łączenie zasobów, takich jak aktywa, wyposażenie czy personel. Można z tego wnioskować, że firma planuje jakąś formę centralizacji zespołów eksperckich, np. działów zakupów, sprzedaży czy marketingu. Jednak szczegóły tych działań „będą się wyjaśniać w następnych kilku miesiącach”.

Firma poinformowała załogę o swoich planach i zapowiada konsultacje z organizacjami pracowniczymi i samymi pracownikami. Takie konsultacje z reguły prowadzi się w sytuacji, gdy realizowane działania mogą być istotne z punktu widzenia pracowników, np. planowana jest znaczna restrukturyzacja czy zmiana zakresu obowiązków dużych grup pracowniczych, albo gdy planowane są zwolnienia grupowe, które obligatoryjnie muszą być poprzedzone konsultacjami czy rokowaniami.

W takim wypadku rodzi się pytanie o skalę „racjonalizacji zatrudnienia”. Trudno ją nawet w przybliżeniu oszacować, a jedyną wskazówką udzieloną przez Metro są zapowiedziane jednorazowe wydatki rzędu 60 do 80 mln euro. Autorzy komunikatu użyli słowa „wydatki” (expenses), a nie np. „inwestycje” (investment), co może sugerować, że nie chodzi np. o nakłady na automatyzację magazynów, ale raczej na koszty związane z reorganizacją biznesu. Odprawy dla zwalnianych pracowników? Na razie możemy na ten temat jedynie spekulować.

Warto zaznaczyć, że w prasie niemieckiej oraz anglojęzycznej trudno znaleźć jakiekolwiek wzmianki czy „niepotwierdzone doniesienia” o szykowanych zwolnieniach w Metro.

We wtorek zwróciliśmy się do biura prasowego Metro AG z prośbą o wyjaśnienie naszych wątpliwości. Zapytaliśmy, czy w ramach prowadzonych działań, opisanych w komunikacie, planowane są zwolnienia – w centrali firmy, w administracji lub w oddziałach i marketach. Zapytaliśmy też, czy ewentualne zwolnienia obejmą także polski oddział, zarządzający siecią Makro C&C.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony