REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny - WIELKANOC (kwiecień 2019)

(fot. ŁR, wiadomoscihandlowe.pl)

Podczas Walnego Zgromadzenia Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita, które odbyło się 19 marca 2019 roku, prezes Dariusz Sapiński przedstawił sprawozdanie z działalności firmy wraz z wynikami za 2018 rok.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

- Rok 2018 rok mogę uznać za wyjątkowy, pełen wyzwań i intensywnego rozwoju Mlekovity. Znaczący, gdyż oddaliśmy w tym roku nową część zakładu: Fabrykę Proszków Mlecznych, tym samym zwiększając swoją zdolność produkcyjną i zatrudniając ponad 100 nowych pracowników. W efekcie poprawiliśmy wyniki firmy, z czego jestem bardzo zadowolony, ponieważ podsumowanie ubiegłego roku pokazuje, że 2018 rok był kolejnym, w którym Mlekovita może pochwalić się dobrą kondycją – mówi prezes Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

– Osiągnęliśmy sukces w postaci stałego rozwoju firmy i wzrostu wartości marki Mlekovita, która jest obecnie najcenniejszą marką produkcyjnego sektora polskiej gospodarki i najdroższą marką w kategorii „Produkty żywnościowe”. Wprowadziliśmy szereg nowych produktów i planujemy kolejne nowości – z tych ubiegłorocznych wiele od momentu pojawienia się na rynku zyskało uznanie konsumentów i zdobyło nagrody na krajowych i międzynarodowych targach i konkursach. Zrealizowaliśmy kolejne ważne inwestycje, rozbudowując i modernizując infrastrukturę wewnętrzną – w tym Fabrykę Proszków Mlecznych, inwestycję kluczową i największą w historii firmy z dotychczas zrealizowanych, w wyniku której Mlekovita staje się nie tylko największym producentem proszków mlecznych w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej – dodaje.

Mlekovita jako jedyna grupa mleczarska w Polsce i jeden z niewielu przetwórców mleczarskich w Europie przygotowana jest na 8 mln litrów dobowego przerobu surowca (możliwości samej tylko nowej Fabryki Proszków Mlecznych pozwalają na przerób 2 mln litrów mleka dziennie). W związku z regularnym zwiększaniem zdolności produkcyjnych w sposób odpowiedzialny oraz przemyślany realizowane są kolejne inwestycje, starając się, aby utrzymywać wydatki na nie na zbliżonym poziomie, z możliwością zwiększania ich w zależności od sytuacji na rynku. W 2018 r. na inwestycje wydanych zostało blisko 90 mln złotych. Związane one były przede wszystkim z uruchomieniem Fabryki Proszków Mlecznych oraz zakupem nowych linii produkcyjnych, m.in. do produkcji sera topionego Cheddar w plastrach, idealnego do serowych burgerów. Zainwestowano też w unikatowe rozwiązania technologiczne do produkcji mleka w butelce z wygodną rączką oraz proszków mlecznych: koncentratów białek serwatkowych WPC 80, permaeatu w proszku i mleka w proszku. Nie ma dziś rozwoju bez inwestycji, a Mlekovita – jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej i kreator modelu nowoczesnego biznesu mleczarskiego – musi nieustannie ewaluować i stawiać sobie najwyższe cele, spośród których celem nadrzędnym jest osiągniecie statusu firmy globalnej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~RAWI 2 11 dni temu

    Zacna firma i prezes z otwartą głową. Uwielbiam ich produkty - szczególnie te bez lakotozy i bio są MEGA

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Łuki 1 11 dni temu

    Tyle lat już przodują. Cieszę się, że firmie się powodzi. Dla nas, ich pracowników to dobre wiadomości.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony