REKLAMAPartner Logistic - baner główny (14-29.02.2020 r.)
Fresh Corner Food Truck Grupy Mol

Fresh Corner Food Truck Grupy Mol (MOL)

Węgierki koncern paliwowy Grupa MOL, chce znaczni mocniej zainwestować w rozwój oferty gastronomicznej i kawiarnianej. Firma zapowiada rozwój konceptu Fresh Corner, który ma w przyszłości skutecznie konkurować z największymi sieciami restauracji fast food i kawiarni, takich jak, np. McDonald’s, czy Starbucks.

REKLAMA

Stacje paliw węgierskiej grupy petrochemicznej Mol zanotowały świetne wyniki w pierwszych trzech kwartałach 2019 r. Segment usług konsumenckich zanotował osiągnął nowy, najwyższy w historii wynik kwartalny, wynoszący 366 mln USD. Było to o 8 proc. więcej niż rok wcześniej, ponieważ marże pozapaliwowe i paliwowe systematycznie rosły.

Sieć detaliczna Grupy MOL jest obecna w dziewięciu krajach Europy Środkowo-Wschodniej z pięcioma markami. Na czterech rynkach ma wiodącą pozycję.

W przypadku sieci detalicznej Obecnie Grupa MOL koncentruje się obecnie na przebudowie sieci stacji paliw, aby dostosować je do koncepcji tzw. Fresh Corner. - Do 2021 r. firma planuje zwiększyć liczbę stacji na których działa ten koncept z prawie 800 do 1250 – mówi Peter Ratatics, wiceprezes ds. usług konsumenckich Grupa MOL.

I dodaje: - W latach 2019-2023 planujemy wydać około 1,1 mld USD, koncentrując się głównie na (950 mln USD) na odbudowie sieci i dalszym wdrażaniu Fresh Corner. Pozostała kwota zostanie wydana na zwiększenie naszych usług w zakresie mobilności i cyfryzację naszych operacji – wylicza Peter Ratatics.

- Wdrożenie konceptu Fresh Corner sprawiło, że ​​stacje paliw Grupy MOL stały się największym sprzedawcą kawy w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki naszemu bogatemu asortymentowi gastronomicznemu stawiamy wyzwania sieciom restauracji szybkiej obsługi, takim jak McDonalds, czy kawiarni jak Starbucks. Naszym celem jest zostać dostawcą towarów i usług 360º - podkreśla wiceprezes Grupy MOL.

Operator chce otwierać kolejne punkty Fresh Corner poza stacjami paliw i zwiększać swoje udziały w rynku sprzedaży kawy.

Warto dodać, że Grupa MOL ma za sobą bardzo udany 2019 r. Pomimo słabszego otoczenia makroekonomicznego, w tym niższych cen ropy i gazu, dobre wyniki EBITDA za III kwartał pozwoliły Grupie MOL podnieść prognozy na cały rok 2019 z 2,3 mld USD do około 2,4 mld USD.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMABCC - Half Page
do góry strony