REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(fot. materiały prasowe)

Grupa Pepco nie zamierza zwalniać tempa rozwoju w Europie Wschodniej i Południowej, nawet pomimo pandemii COVID-19. Ogłaszane wcześniej plany w zakresie ekspansji pozostają aktualne.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Jak donosi "Financial Times", w ciągu dwóch kwartałów zakończonych w marcu grupa zdołała otworzyć 150 sklepów, większość pod szyldem Pepco (pozostałe dwa to Poundland i Dealz). Plany na pełny rok fiskalny zakładają uruchomienie łącznie co najmniej 300 placówek. Nie wskazano jednak, w ile sklepów ruszy w poszczególnych krajach, w tym w Polsce, która jest dla Pepco jednym z kluczowych rynków.

W pierwszym półroczu roku fiskalnego 2019/2020 (do 31 marca br.) Grupa Pepco zwiększyła przychody o 9,7 proc. rok do roku, do poziomu 1,91 mld euro. W ujęciu like-for-like wzrost wyniósł 0,7 proc. Z kolei zysk EBIT wyniósł 116 mln euro (spadek o 15 proc.). Warto zauważyć, że są to dane sprzed rozpoczęcia pandemii COVID-19 (poza ostatnimi dniami).

Biorąc pod uwagę sam szyld Pepco, przychody w pierwszym półroczu roku fiskalnego 2019/2020 wyniosły 929 mln euro, co oznacza wzrost o 15,4 proc. rdr. Sprzedaż like-for-like spadła o 1,3 proc., a zysk EBIT wyniósł 102 mln euro. Sklepów pod samym szyldem Pepco działało 1930.

Na koniec marca cała grupa miała 2844 sklepów, funkcjonujących pod różnymi logotypami (wzrost o 371 w skali pełnego roku). Podsumowując wyniki firma zwróciła uwagę na kontynuację rozwoju najnowszej marki sklepowej ze swojego portfolio, czyli Dealz. Koncept rozwijany w Polsce i Hiszpanii na koniec marca obecny był już w 85 lokalizacjach (21 nowych otwarć nastąpiło w Polsce).

Firma zauważa, że w końcowej fazie omawianego okresu część jej sklepów uległa czasowemu zamknięciu w związku z wprowadzonymi w różnych krajach restrykcjami. W przypadku samego brandu Pepco, działało "zaledwie" 856 z 1930 sklepów (44 proc.). Wyłączone z funkcjonowania były wszystkie placówki w Czechach, Rumunii i na Słowacji (razem 581 sklepów), z kolei w Polsce działalność ograniczona została do sklepów poza galeriami handlowymi. Na Węgrzech handel dozwolony był tylko między godz. 9 a 15.

Już po okresie sprawozdawczym Grupa Pepco kontynuowała otwarcia sklepów. Do 21 czerwca miała już 2913 placówek. To oznacza, że jeszcze w 2020 r., jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, grupa zdoła przekroczyć symboliczną granicę 3 tys. sklepów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony