REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 31.08.2019)
Supermarket sieci Lidl w Poznaniu

Supermarket sieci Lidl w Poznaniu (materiały własne)

W roku finansowym 2018 Schwarz Group po raz pierwszy w historii osiągnęła roczną sprzedaż netto przekraczającą 100 mld euro. Z tego dwie trzecie przychodów wypracowały zagraniczne oddziały sieci. Sprzedaż online towarów przemysłowych uległa podwojeniu – informuje serwis Lebensmittel Praxis.

REKLAMA

Grupa Schwarz odnotowała w roku finansowym 2018 sprzedaż netto w wysokości 104,3 mld euro. Rok wcześniej wartość ta wyniosła 96,9 mld euro, co oznacza wzrost o 7,4 proc. Sprzedaż sieci Lidl wzrosła o 8,8 proc., do kwoty 81,2 mld euro. Kaufland odnotował niewielki wzrost o 1,6 proc., do kwoty 22,6 mld euro. W ten sposób grupa umocniła swoją pozycję największego detalisty w Europie – relacjonuje LP International.

Wzrost sprzedaży w zagranicznych oddziałach sieci był wyższy od średniej dla grupy i wyniósł 9,1 proc., dzięki czemu obroty międzynarodowe odpowiadają obecnie za dwie trzecie całości sprzedaży. W Niemczech sieci Lidl i Kaufland sprzedały towary o łącznej wartości 37 mld euro netto.

Obecnie Grupa Schwarz funkcjonuje na 30 rynkach w Europie, USA i Australii. Najnowszy kierunek ekspansji to Serbia, gdzie sieć pojawiła się w ubiegłym roku.

W sześciu krajach, w tym Niemczech, grupa oferuje usługę Lidl Digital, z której łącznie korzysta już ponad 12 mln konsumentów. Sprzedaż online towarów non-food wzrosła w ubiegłym roku rozliczeniowym o 56 proc. Szybko rośnie popularność aplikacji mobilnej Kauflanda, która m.in. służy jako cyfrowy pomocnik zakupowy i oferuje podpowiedzi receptur posiłków.

Dodatkowym źródłem przychodów w Niemczech jest recykling. Po przejęciu firmy Tönsmeier, które miało miejsce w ubiegłym roku, ten biznes wygenerował sprzedaż przekraczającą 500 mln euro. Recykling staje się obecnie ważnym obszarem dodatkowej działalności koncernu. Partnerami biznesowymi w tym obszarze są lokalne samorządy i firmy średniej wielkości. Plany Grupy zakładają zwiększenie w perspektywie pięcioletniej przychodów w tym segmencie o 50 proc., do kwoty rzędu 750 mln euro.

Według prognoz na 2019 r., po Grupie Schwarz można oczekiwać podobnej dynamiki, jak w roku minionym. Ważną rolę w spełnieniu tych oczekiwań odegrają zbliżające się w Niemczech negocjacje zbiorowych umów pracy w handlu detalicznym. Wiele zależeć będzie także od ogólnej koniunktory gospodarczej na świecie.

Źródło: lebensmittelpraxis.de

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 13

  • 8
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony