REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020
Krzysztof Tokarz, prezes Grupy Kapitałowej Specjał

Krzysztof Tokarz, prezes Grupy Kapitałowej Specjał (fot. mat. prasowe)

Grupa kapitałowa Specjał, operator takich sieci jak PSH Nasz Sklep, Livio czy Rabat Detal, prowadzi prace nad przygotowaniem rozwiązania z zakresu e-sklepu, z którego następnie mogliby skorzystać jej franczyzobiorcy - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Debiut rozwiązania powinien nastąpić jeszcze w 2020 roku.

REKLAMAWH Market MOSS_belka w artykulach_czerwiec-lipiec 2020

- Jesteśmy na etapie opracowywania modelu sklepu internetowego dla naszych franczyz. To element, który na pewno będzie nas interesował, bo jakaś grupa naszych franczyzobiorców w różnych miejscach prowadzi sklepy internetowe i chwali sobie tę formę działalności - deklaruje w rozmowie z nami Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał.

Jego zdaniem pandemia COVID-19 doprowadzi do zmiany przyzwyczajeń zakupowych niektórych klientów, a mianowicie więcej osób będzie się decydowało na zakup produktów spożywczych przez internet. Choć Tokarz podkreśla, że odsetek klientów zaopatrujących się w żywność poprzez kanał online "z pewnością będzie rósł", to zarazem wskazuje, że "jest jeszcze za mały".

- Wiemy to i mamy te dane, że nie jest to biznes rentowny dla normalnego sklepu. Oczywiście jest to fajne działanie marketingowe, ale biznesowo to się jeszcze nie składa - zauważa Krzysztof Tokarz. - Na pewno chcemy opracować taką metodę, która pozwoli sklepom franczyzowym korzystanie z tego za bardzo przyzwoitą cenę - dodaje.

Kiedy może nastąpić debiut rozwiązania na rynku? - Myślę, że w ciągu trzech miesięcy do pół roku uda nam się to wypracować i tym samym wspomóc naszych franczyzobiorców - deklaruje szef Grupy Specjał w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.

Dopytywany o to, czy e-sklepy uruchamiane przez franczyzobiorców sieci organizowanych przez grupę będą działały w modelu click&collect (zamówienie przez internet, odbiór samodzielny przez klienta w sklepie lub innym dedykowanym punkcie), Krzysztof Tokarz wskazuje, że wcale nie musi tak być i być może zapadnie decyzja, by pójść o krok dalej i umożliwić dostawy zakupów do domów klientów.

- Przy sklepach tej wielkości, jakie my mamy, sam proces zakupów naprawdę nie jest uciążliwy, bo można go zrealizować w ciągu pięciu minut, ponieważ nie ma kolejek. Dużo gorzej wygląda to w hipermarkecie, gdzie samo zaparkowanie samochodu, wejście, zrobienie zakupów i zapłacenie to proces godzinny. W związku z tym myślę [o e-sklepie] raczej z dowozem, bo tylko wtedy będzie ten proces miał sens dla naszego klienta - deklaruje Krzysztof Tokarz.

Przypomnijmy, że w trakcie ostatnich dwóch miesięcy własne e-sklepy lub systemy internetowej rezerwacji produktów spożywczych (z odbiorem w placówce stacjonarnej) uruchomiły m.in. sieci Biedronka (z Glovo), Lidl (rezerwuj.lidl.pl), Kaufland, Spar, Stokrotka, Polomarket, czy Topaz.

ZAŁĄCZNIK DO ARTYKUŁU

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Sponsor 1 26 dni temu

    Żeby tak Grupa Specjał popracowała jeszcze nad jakością sprzedawanych towarów to byłoby super. Jest sporo do poprawy.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony