REKLAMAJACOBS - NA ŚWIĘTA - Baner Główny (17-23.12.2018)

Jak informuje „Puls Biznesu”, znany producent lodów Grycan zarzuca niemieckiemu dyskonterowi czyn nieuczciwej konkurencji, polegający na kopiowaniu opakowań lodów. Zdaniem Grycana Lidl stosuje w produktach marki własnej Ballino wzornictwo i szatę graficzną łudząco podobne do opakowań marki Grycan.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)
Lody Ballino

Lody Ballino (materiały prasowe Lidl)

Przedstawiciele Grycana są przekonani, że niemiecki koncern świadomie wprowadza konsumentów w błąd i próbuje budować wizerunek lodów marki własnej w oparciu o renomę lodów Grycan.

Firma uzyskała postanowienie sądu, na mocy którego komornik dokonał w centrach dystrybucyjnych Lidla zajęcia ok. 46 tys. lodów Ballino, a dzisiaj do godz. 13:00 mają one być wycofane ze wszystkich ok. 600 marketów.

Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Lodziarni Firmowych Grycan, powiedział „Pulsowi Biznesu”, że lody Grycan pojawiły się w promocjach Lidla w zeszłym roku i na początku współpraca rozwijała się dobrze. Jednak pod koniec ubiegłego roku detalista wprowadził serię lodów marki własnej Ballino, której opakowania są łudząco podobne do szaty graficznej marki Grycan. Zdaniem Snopkowskiego mogło to wprowadzać konsumentów w błąd, tym bardziej że lody obu marek były często eksponowane w tym samym czasie i miejscu.

Warto uwzględnić tło tego sporu. Przed kilkoma tygodniami Wojciech Kwestorowski, dyrektor handlowy ds. rynku detalicznego w Lodziarniach Firmowych Grycan w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl opowiadał o planach rozwojowych firmy.

- Chcemy sięgnąć bardzo mocno do rynku tradycyjnego, zarówno zrzeszonego w sieci handlowe, jak i do kupców indywidualnych. Jeśli chodzi o duże sieci handlowe, w tym dyskonty, to przed nami jeszcze długa droga. Nawiązaliśmy już współpracę z niektórymi sieciami dyskontowymi. Będziemy ją pogłębiać, chcemy też rozwijać współpracę z kolejnymi partnerami – przekonywał menedżer.

Grycan traktuje więc współpracę z sieciami dyskontowymi jako ważny element swojej strategii rozwojowej. Od kilku lat firma współpracuje także z Biedronką, początkowo uczestniczyła w promocjach okresowych in-out, potem jej produkty weszły na stałe do oferty sieci.

Wart podkreślenia jest też fakt, że Grycan, jako uczestnik segmentu premium, nigdy nie produkował i nie zamierza produkować marek własnych na rzecz innych podmiotów, ponieważ mogłoby to podważyć wizerunek własnych produktów firmy. Producent, który stosuje taką strategię, z pewnością musi czuć się szczególnie zagrożony domniemanymi czynami nieuczciwej konkurencji ze strony Lidla.

Mamy oficjalne stanowisko Lidla w spornej kwestii.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 21

  • 19
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (9)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Teraz 9 ponad rok temuocena: 100% 

    Niemcy kopiują Grycana bo sami nie potrafią zrobić dobrych lodów

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~aga 8 ponad rok temuocena: 63% 

    Trochę mnie to śmieszy. No bo co z tego, że opakowanie jest podobne do innego. Czy Wy wchodząc do sklepu łapiecie produkty z półek bez zastanowienia? Nawet jeśli znacie produkt to nie sprawdzacie daty przydatności? Ja robię to zawsze ... a przy okazji widzę co jest napisane na opakowaniu ... . Czy naprawdę KTOŚ uważa, że dam sobie wcisnąć coś czego nie chce tylko dlatego, że opakowanie jest podobne? Jeśli tak, to ten KTOŚ ma bardzo kiepskie mniemanie o mojej inteligencji.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~konsument 7 ponad rok temuocena: 100% 

    tak na marginesie, to zachęcam was abyście zobaczyli jak w kwestii kopiowania znanych marek postępuje Aldi UK :) Już wiemy od kogo Lidl się uczył w kwestii tworzenia opakowania dla lodów sprzedawanych pod marką Ballino ;) http://www.copywritenow.co.uk/... Pozdrawiam.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~konsument 6 ponad rok temuocena: 67% 

    OK. Argumenty które podajecie są jak najbardziej sensowne. Mnie jednak interesuje jeszcze inna rzecz, o którą dopytywałem się w swoim pierwszy komentarzu - mianowicie jakość jednych jak i drugich lodów. Jako, że lodów nie jadam nie mogę się wypowiedzieć. Ale jeżeli jako konsument nie dostrzegam różnicy (zrobiłem analogię do kosmetyków) to po co mam przepłacać za produkt marki x czy y? Piszę to jako zwykły klient dla którego takie wojenki pomiędzy producentem a sieciami handlowymi to czysta abstrakcja, o której bym nawet nie wiedział gdyby nie moja wizyta na portalu. Pozdrawiam.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ola 5 ponad rok temuocena: 67% 

    Ależ to oczywiste Wprowadzają czyjs produkt do sklepu. Patrzą jak się sprzedaje Następnie wyrzucają ten produkt i wprowadzają kopie Kopiują. Czyli kradną. Podobieństwo na zdjęciu jest oczywiste. Kradzież to przestępstwo pospolite. Zwykły złodziej idzie do więzienia. A prezesa firmy najwyżej zmienia na innego .... to jest sprawiedliwość dla wybranych

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Grrr 4 ponad rok temuocena: 71% 

    Najpierw wzięli lody grycan na próbę,zobaczyli ze sie sprzedają to ukradli,design .Niemieckie złodzieje !

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~konsument 3 ponad rok temuocena: 40% 

    @Ola, ale w jakim sensie kradną, z naciskiem na treść powyższego artykułu o konflikcie na linii Lidl - Grycan? Jeżeli ktoś nie odróżnia jednej marki od drugiej no to chyba jego problem, nie uważasz? Może dla mnie jako osoby, która lodów nie jada wcale (od Grycana i każdego innego producenta) ww. afera wydaje się nie istotna, wręcz śmieszna no bo jakby nie patrzeć Ballino to nie to samo co Grycan mimo, że na pierwszy rzut oka może wyglądać podobnie... Dyskusję prowadzimy na portalu dotyczącym handlu, więc chyba czytelnicy powinni wiedzieć, że podobne ruchy są czymś naturalnym u dyskonterów. U nasz może nie jest to jeszcze tak widoczne ale np. Aldi w UK, wręcz koncertowo kopiuje lokalne marki w odniesieniu do swoich marek własnych i jakoś ludzie żyją :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ola 2 ponad rok temuocena: 50% 

    Zagraniczne sieci kradną na potęgę

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~konsument 1 ponad rok temuocena: 31% 

    lodów od grycana nie jadłem i jeść nie zamierzam, ale niejednokrotnie na przykładzie innych produktów przekonałem się na własnej skórze, że to co "niemarkowe" (np. produkowane przez jakąś fabryczkę dla dyskontu) bije pod względem jakości reklamowany na potęgę szajs za grube pieniądze (patrz - kosmetyki). Kto wie z lodami z lidla nie jest podobnie. Niech się jakiś konsument ww. produktu wypowie :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony