REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020
Grzegorz Łaptaś, partner, PwC Polska

Grzegorz Łaptaś, partner, PwC Polska (fot. mat. pras.)

Branża mięsna należy do tych, które kryzys dotyka w umiarkowanym stopniu. W krótkim terminie bardzo niekorzystne dla branży jest ograniczenie działalności rynku gastronomicznego, który jest dużym konsumentem mięsa. Powoduje to widoczną nadprodukcję i nadmierne zapasy na całym łańcuchu wartości – mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Grzegorz Łaptaś, partner, PwC Polska.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

W średniej i dłuższej perspektywie, ludzie nadal będą jeść mięso i wędliny, ale spowolnienie gospodarcze i niepewność o własne zarobki powoduje, że konsumenci chcą oszczędzać i wybierać tańsze produkty. – Spodziewamy się przesunięcia konsumpcji z mięsa czerwonego w stronę drobiu, oraz z wędlin z półki średniej i wyższej w stronę wyrobów najtańszych – komentuje Grzegorz Łaptaś.

– Dodatkowo, troska o zdrowie i higienę spowoduje mniej chętne wybieranie produktów sprzedawanych luzem z lady serwisowej, zyskiwać będą produkty pakowane, w tym mięso pakowane w atmosferze ochronnej – zaznacza.

Zdaniem eksperta, zyskiwać będą ci producenci, których oferta już dziś jest mocno zorientowana wokół pakowanych produktów, zwłaszcza takich, które są firmowane przez mocne marki. – Dystrybutorzy i hurtownicy powinni pamiętać o tych przesunięciach w preferencjach konsumenckich i tak dobierać swoją ofertę, aby była ona atrakcyjna dla sklepów niezależnych i specjalistycznych – zauważa Łaptaś.

Wskazuje również na kolejne wyzwanie, jakim jest utrzymywanie kontaktu z klientami. – W dzisiejszych czasach sklepy najchętniej ograniczyłyby do minimum wizyty przedstawicieli handlowych. Skarbem są więc dziś dobrzy i doświadczeni handlowcy, którzy mają zbudowane mocne relacje z kierownikami sklepów i potrafią skutecznie obsługiwać biznes przez telefon – akcentuje ekspert.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony