REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)
Grzegorz Mech, strategic insight manager GfK

Grzegorz Mech, strategic insight manager GfK (fot. Łukasz Rawa)

Pomimo relatywnie niewielkich poziomów penetracji oraz udziałów pod względem wartości zakupów, kategorie produktów bio, eco, organic i wege, oraz wyrobów posiadających określone cechy dietetyczne, np. bez glutenu, bez laktozy czy bez cukru albo też oznaczone jako „dietetyczne”, są łącznie warte już ponad 3 mld zł – powiedział Grzegorz Mech, strategic insight manager GfK w trakcie prezentacji podczas XXII edycji Targów Biznes-Żywność-Medycyna-Auto Flota Rzeszów.

REKLAMA

Ekspert zwrócił uwagę, że w segmencie produktów bio, eco, organic i wege szybko rośnie ilość dostępnych na rynku asortymentów. Od 2014 do 2019 roku nastąpił w tej kategorii wzrost o prawie 200 proc. – Obecnie takich produktów zidentyfikowaliśmy na polskim rynku ok. 2500. Również w segmencie, który możemy określić jako „dietetyczny” nastąpił wzrost, w tym przypadku o 120 proc., z poziomu ok. 1400 do ponad 3000 produktów – wskazał Grzegorz Mech.

– Liczba SKU to jedno. Inną kwestią jest to, ile gospodarstw domowych tego typu produkty kupuje. Aktualnie według danych GUS mamy w Polsce 13,5 mln gospodarstw domowych. 70 proc. z nich kupuje produkty ze wspomnianych wcześniej kategorii – dodał. Podkreślił, że w przypadku produktów bio, eco, organic i wege oznacza to wzrost penetracji o 90 proc. Z kolei w przypadku kategorii „dietetycznej” progres jest w porównaniu niewielki, bo wynosi 3 proc. – Wynika to z tego, że już w 2014 roku mniej więcej 96 proc. polskich gospodarstw domowych taki produkt chociaż raz kupiło – zaznaczył strategic insight manager GfK.

Jego zdaniem wyraźnie widać, że rynek produktów bio, eco i organic w ostatnim czasie przyspieszył. – Co prawda wzrost tego segmentu jest imponujący, przypomnijmy, że wynosi on prawie 200 proc., ale udziały kategorii w rynku to mniej niż 1 proc. Natomiast w przypadku produktów dietetycznych, ich udziały w rynku przekraczają nieco 3,5 proc. Pojawia się zatem pytanie, czy warto się o to boksować? Jednak spoglądając na wartości bezwzględne widzimy, że mówimy o rynku wartym ponad 3 mld zł. Może to jeszcze nie tort, ale na pewno już „torcik”, nad którego choćby kawałkiem warto się pochylić – puentował Mech.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony