REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
Badania pokazują, że konsumenci bardzo interesują się składnikami z naturalnymi właściwościami zdrowotnymi

Badania pokazują, że konsumenci bardzo interesują się składnikami z naturalnymi właściwościami zdrowotnymi

Europejczycy lubią eksperymentować z nowymi składnikami. Potwierdza to 41 proc. Włochów, 38 proc. Polaków, 35 proc. Niemców, 32 proc. Francuzów i 21 proc. Hiszpanów – wynika z badania firmy Mintel. Apetyty konsumentom dopisują, a cztery składniki żywności powinny sobie świetnie poradzić w 2018 r.: grzyby chaga, mąka z zielonych bananów, algi i konopie.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Dzisiaj we Frankfurcie rozpoczęła się impreza branżowa Food Ingredients Europe (FiE). Firma Mintel prezentuje z tej okazji cztery produkty, które mają szansę zdobyć sobie w 2018 r. dużą popularność w całej Europie.

Badania Mintela pokazują, że konsumenci bardzo interesują się składnikami z naturalnymi właściwościami zdrowotnymi. Aż 73 proc. Niemców preferuje prozdrowotnie oddziałujące naturalne składniki od sztucznych dodatków w żywności funkcjonalnej. Natomiast 48 proc. Hiszpanów spożywało żywność lub napoje funkcjonalne z zawartością przeciwutleniaczy. Stąd nowe zainteresowanie grzybami chaga.

– Znane tradycyjnej medycynie grzyby chaga są cenione za wysoką zawartość beta-glukanów, przeciwutleniaczy i niektórych witamin z grupy B. Zazwyczaj grzyby te są mielone na drobny proszek i dodawane do napojów parzonych, takich jak kawa czy herbata. Ostatnio jednak chaga są dodawane do zimnych napojów, suplementów diety czy wyrobów medycznych. Producenci interesują się tymi grzybami, ponieważ dzięki włączeniu ich do składu swoich produktów mogą podkreślać, że są one „adaptogenami”. To nie jest oficjalny termin medyczny, ale używany bywa dla określania substancji zwiększających odporność organizmu – wyjaśniała Emma Schofield, główny analityk ds. nauk o żywności w firmie Mintel podczas FiE.

Mąka z zielonych bananów cieszy się ogromnym zainteresowaniem producentów żywności określanej jako bezglutenowa. To perspektywiczny rynek. Zgodnie z danymi bazy nowości produktowych Mintel's Global New Products Database, 12 proc. nowego pieczywa, wprowadzonego na rynek europejski do września br. było oznaczanych jako bezglutenowe. W analogicznym okresie 2013 r. było to 6 proc. Z tego trendu korzysta mąka z zielonych bananów, którą coraz częściej stosują producenci żywności i napojów.

– Zielone banany to po prostu niedojrzałe owoce, które jednak różnią się od dojrzałych pod względem właściwości żywieniowych. Mąka z zielonych bananów nie zawiera glutenu, ma natomiast dużo odpornej skrobi, jest więc wykorzystywana jako bogata w błonnik, „czysta” i nieziarnista mąka – tłumaczyła Emma Schofield.

Błękitne algi są cenione jako naturalny barwnik. Ich znaczenie rośnie, ponieważ obecnie konsumenci – wcześniej zainteresowani przede wszystkim nowymi smakami – coraz częściej zwracają uwagę także na naturalne, atrakcyjne kolory żywności i napojów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"