REKLAMAEXPRESS - Baner główny

Grupa Kapitałowa Żywiec podsumowała wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale 2017 r. w opublikowanym dziś sprawozdaniu finansowym. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Spółki w pierwszych trzech miesiącach roku wyniósł 39 432 tys. zł  w porównaniu do 43 399 tys. zł w analogicznym okresie zeszłego roku.

REKLAMAEUROCASH - belka w artykułach (II Etap)
Guillaume Duverdier, prezes zarządu Grupy Żywiec S.A.

Guillaume Duverdier, prezes zarządu Grupy Żywiec S.A. (materiały prasowe, Grupa Żywiec)

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 429 382 tys. zł. w porównaniu do 493 841 tys. zł w pierwszym kwartale 2016 r. W nadchodzących miesiącach Grupa Żywiec będzie  w dalszym ciągu koncentrować się na budowaniu wartości poprzez innowacje, umacnianie pozycji w segmencie premium i dalsze budowanie marek.  Duży wpływ na wynik grupy miała zmiana modelu biznesowego firmy Żywiec S.A. oraz sprzedaży spółki dystrybucyjnej Distribev w lutym 2016 roku.

- W wyniku realizacji strategii koncentracji na głównych obszarach działalności i budowaniu marek, w ostatnich latach wzmocniliśmy pozycję spółki. Pomimo dużej konkurencji na rynku, w efekcie realizacji strategii budowania wartości, w pierwszych miesiącach 2017 r. Grupa Żywiec utrzymała pozycję rynkową. Zwiększyliśmy sprzedaż w segmencie piw premium, wzrosły nasze przychody na hektolitr i wzmocniliśmy marki – wyjaśnia Guillaume Duverdier, prezes zarządu Grupy Żywiec S.A.

I dodaje: - Sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev 1 lutego 2016 roku, zmniejszyła przychody netto ze sprzedaży, ale także znacząco zmniejszyła wysokość kosztów działalności. Poza zamianami wynikającymi z konsolidacji, zmniejszenie przychodów ze sprzedaży związane jest ze spadkiem rynku, jak również innymi czynnikami porównawczymi (jak Święta Wielkanocne przypadające w marcu 2016 roku). W kolejnych miesiącach 2017 będziemy w dalszym ciągu koncentrować się na budowaniu wartości sprzedaży mówi Guillaume Duverdier.

Średnia cena piwa na rynku wzrosła w wyniku powrotu inflacji w kraju oraz wzrostu cen surowców
i opakowań. Jednocześnie spadła sprzedaż piwa, co jest konsekwencją wzrostu cen. Na rynku widoczna jest kontynuacja dotychczasowych trendów. Najszybciej rosnącym segmentem są piwne specjalności oraz piwa nisko i bezalkoholowe.

Wraz z większą liczbą ciepłych i słonecznych dni wiosną, w ostatnich latach sezon piwny się wydłuża, ale nadal zdecydowana większość piwa sprzedaje się w miesiącach od maja do września. Grupa Żywiec przygotowała atrakcyjną ofertę dla konsumentów i plan marketingowy, aby wygrać nadchodzący sezon i dalej budować wartość kategorii:

Flagowa marka Żywiec, po zrealizowanej z sukcesem w ubiegłym roku kampanii “Chce się Ż” zaczyna sezon z nową odsłoną komunikacji pod hasłem „Ż jest za krótkie żeby”. Marka, która została uznana za najsilniejszą markę w kategorii alkoholi, będzie w tym roku nadal umacniać pozycję lidera w segmencie premium poprzez dalszy rozwój specjalności i popularyzację kultury piwnej. Żywiec będzie także kontynuować inwestycje w wariant bezalkoholowy, który znacznie przyczynił się do rozwoju tego segment w Polsce.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"