REKLAMAKORAL - Lodowa Finezja - Baner Główny (czerwiec-lipiec 2018)
Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska Markety

Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska Markety (Kaufland Polska)

Wielowymiarowa jakość stała się szczególnie ważna przy dużej konkurencji, z jaką mamy do czynienia na polskim rynku. Sieci handlowe walczą o uwagę swoich klientów, osiągając coraz wyższy poziom obsługi. Zamierzamy w dalszym ciągu być pod tym względem liderem i mamy na to sposób, który oparty jest na umiejętnym i unikalnym połączeniu czterech wartości: jakości, różnorodności, ceny i prostoty – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska Markety.

REKLAMADANONE - Danonki - Belka w artykułach (lipiec 2018r.)

Codziennie przejeżdżam obok sklepu Kaufland w Ząbkach pod Warszawą. Przed sklepem na trzech kolejnych bilbordach widzę hasła (od lewej): 1. Jakość, 2. Wybór, 3. Cena. Te trzy elementy definiują obecnie strategię sieci w Polsce?

Jakość, różnorodność i cena to kwintesencja oferty Kaufland i to nie od dzisiaj, ale od początku działalności naszej sieci w Polsce. Jest jeszcze jeden ważny element, do którego przykładamy ogromną wagę – jest nim prostota.

Te cztery wartości charakteryzują potrzeby polskiego konsumenta, który w zasadzie od zawsze miał takie oczekiwania. W ostatnich latach istotnej zmianie uległa świadomość zakupowa klientów.

Klienci zwracają jeszcze większą uwagę na jakość i świeżość czy też skład produktów, a my nieustannie staramy się sprostać ich oczekiwaniom.

Jeżeli chodzi o różnorodność, klienci mogą znaleźć na naszych półkach ok. 15 000 produktów – takiego wyboru nie mają w żadnym z dyskontów.

Coraz więcej klientów, z racji swoich specjalnych preferencji żywieniowych, sięga po produkty wegetariańskie czy wegańskie, których duży wybór znajdą także w naszych sklepach. Tak samo jest z produktami regionalnymi.

Różnorodność bez jakości niewiele znaczy, dlatego duży nacisk kładziemy na wybór produktów świeżych, z których Kaufland zawsze był znany. Owoce i warzywa, pieczywo, sery, mięso i wędliny czy ryby dostępne przy ladach obsługowych – to codzienność w naszych sklepach.

Co jeszcze jest ważne dla polskich konsumentów: wygoda, lokalność, bliskość, obsługa?

Niezwykle ważne jest ogólne wrażenie, jakie ma klient w trakcie zakupów, dlatego też ważną rolę odgrywa wygląd sklepów i wygoda. Z tego względu inwestujemy w zmianę wystroju zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, strefy kawiarniano-gastronomiczne, ogólnodostępne Wi-Fi, uporządkowane i przestronne parkingi, udogodnienia dla niepełnosprawnych. Dzięki temu z naszych sklepów korzysta coraz więcej klientów.

Mówiąc o wygodzie, nie można zapominać o bliskości, dlatego staramy się budować nasze sklepy w najbliższym sąsiedztwie osiedli, tak żeby klienci mogli podejść lub podjechać na większe zakupy o każdej porze. To, co nas odróżnia od dyskontów i hipermarketów, to przede wszystkim świeżość, lada obsługowa i duży wybór.

Wydaje się, że cały 2018 r. w polskim handlu minie pod znakiem „jakości”. Stawia na nią nie tylko Kaufland, ale także jego konkurenci, tacy jak Biedronka, Lidl, Carrefour, czy Netto. Co się zmieniło, że sieci handlowe postanowiły z ceny przejść na jakość?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (6)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~justyna 6 3 miesiące temuocena: 0% 

    Żenada. Najpierw niech zajmą się pracowniksmi, których wykorzystują na maksa, płacami, które nie są adekwatne do wykonywanej pracy i kadrą zarządzającą ( dyrektor, wbl ) bo w wielu marketach mobbing jest na porządku dziennym a w razie skarg, problem zamiatany pod dywan. Kaufland zszedł na psy i tylko czekać aż znajdzie się odważny kto tym niemcom pokaże gdzie raki zimują.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Pracownik 5 3 miesiące temuocena: 100% 

    Obsługa... Smiech na sali. Brak szcudla.dla pracownika. Ostatnia średnia to 11 osób w 3 miesiace ktore same odeszly po wieeelu latach pracy. Kiedyś chciało się tam pracować, dziś już nie ma chetnych! Sklep ok ale kadra do bani!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Pracownik 4 3 miesiące temuocena: 100% 

    Ważna dla firmy jest jakość obsługi??? Serio??? To dlaczego na ladzie są 2 osoby na popołudnie i do tego muszą jeszcze ją wieczorem ogarnąć + piekarnia, bo tam nic ma nikogo, pracownik jest na rano na piekarni. A na ladzie jest mnóstwo roboty. 2 osoby to zdecydowanie za mało. Kaufland powinien na pierwszym miejscu zadbać o obsadę sklepu i o pracowników. Mówicie że klient jest najważniejszy? Gówno prawda!! Właśnie dużo klientów odchodzi od naszej lady właśnie przez małą liczbę obsługi. To powinien być priorytet. A nie większość osób na rano a na popołudnie 2 osoby bo tyle klientow nie ma, a nie ma ich właśnie przez to, wystarczy zapytać klienta. Kaufland + pracownik = 0 szacunku, każdy ma wszystko w dup

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Obserwator. 3 3 miesiące temuocena: 100% 

    Pięknie, to sie tylko mówi.Jest źle .Ludzie pracują ponad siły. W ciągłym biegu i stresie.A lada ....Dwie osoby na zmianie .Nakroić towar,wyłożyć, obslużyć,pilnować porządku. I jeszcze mówią, że wszystko źle. Może ktoś się za to w końcu weźmie. A

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Olek 2 3 miesiące temuocena: 100% 

    A to ciekawe? Szef mówi że jakość, różnorodność i cena a mi kupiec powiedział, że nic tylko cena bo klienci oczekują że w Kauflandzie kupią tanio :) No cóż, nie od dziś wiadomo, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~JESZCZE PRACOWNIK 1 3 miesiące temuocena: 100% 

    NIE POLECAM PRACY DLA TEJ FIRMY PRACOWNIK PRACUJE NA 2-3 STOISKACH .FIRMA OBIECAŁA PODWYŻKI KTÓRYCH OCZYWIŚCIE NIE BYŁO PRACOWNICY SIĘ MASOWO ZWALNIAJĄ Z TEJ FIRMY DOBRZE TAM NIE JEST NIE POLECAM . STAWKI JAKIE SĄ WYPISYWANE ŻE RZEKOMO TYLE FIRMA PŁACI TO NIE PRAWDA PŁACĄ MNIEJ A MEDIALNIE PODAJĄ NIEPRAWDĘ .

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony