REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (14-20.10.2019)
Polacy pozytywnie oceniają trend cyfryzacji

Polacy pozytywnie oceniają trend cyfryzacji (Fot. Archiwum)

Od regulowania należności za zakupy za pomocą smartfona po korzystanie z oferty sklepów online. Polscy konsumenci są jednymi z najbardziej zadowolonych w Europie z rozwoju cyfrowych usług finansowych, w tym płatności. 

REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)

Z najnowszego badania firmy MasterCard „Postawy wobec cyfrowych innowacji”* wynika, że Polacy pozytywnie oceniają trend cyfryzacji oraz chcą korzystać z większej liczby cyfrowych usług, w tym z płatności. Co ciekawe, konsumenci z naszego kraju są większymi entuzjastami całego zjawiska niż mieszkańcy Europy Zachodniej. Zdecydowana większość, bo aż trzy czwarte, jest przy tym zadowolona z rosnącej cyfryzacji i kierunków jej rozwoju. Większość wierzy również, że ma ona dobry wpływ na społeczeństwo (59 proc. odpowiedzi) oraz uważa, że będzie postępować, a cyfrowe usługi będą dostępne dla coraz większej części społeczeństwa (83 proc.).

Cyfrowych usług wciąż więcej i więcej

Obok usług turystycznych i gastronomicznych handel i usługi finansowe to dziedziny, z których poziomu cyfryzacji polscy konsumenci są zadowoleni najbardziej. Ankietowani wskazują natomiast potrzebę zwiększenia zasięgu usług cyfrowych w edukacji (42 proc. odpowiedzi), opiece zdrowotnej (37 proc.) i transporcie publicznym (34 proc.).

– Podział na świat online i offline zaciera się. Coraz większa cyfryzacja naszego codziennego życia wydaje się być nieunikniona, a dla Polaków stała się czymś naturalnym. Z badania firmy MasterCard wyłania się obraz optymistycznych konsumentów, chętnie korzystających z coraz większej liczby usług w internecie. Oczywiście potrzeba czasu, żeby oswoić się z nowymi zjawiskami i rozwiązaniami. W ostatnich latach zmiany zachowań Polaków postępują jednak wyjątkowo szybko, co wynika z ogólnej gotowości do korzystania z nowych technologii – komentuje Maria Cywińska, socjolog internetu z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

– Polscy konsumenci chcą, żeby korzystanie z cyfrowych usług było szybkie i proste. Innymi słowy, chcemy, żeby internet ułatwiał nam realizację codziennych zadań, takich jak zakupy, zarządzanie finansami czy komunikowanie się. Zadaniem firm takich jak MasterCard jest przewidywanie potrzeb konsumentów i oferowanie coraz szerszej gamy cyfrowych usług. Rzecz jasna nie ma miejsca na kompromis w kwestii bezpieczeństwa, musimy mieć poczucie, że nasze dane i pieniądze są w pełni bezpieczne – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

Liderzy znad Wisły

Poziom „ucyfrowienia” badano na trzech płaszczyznach: korzystania z bankowości elektronicznej (online i mobilnej, w tym z usług płatności), używania różnych rodzajów sprzętu elektronicznego (np. smartfona, tabletu, smart TV, smartwatcha, czytnika e-booków) oraz różnorodności usług cyfrowych, z których korzystają badani (np. zakupy online, media społecznościowe, streaming muzyki i filmów, rezerwowanie ofert turystycznych). Dzięki takiej analizie udało się wyodrębnić cztery sylwetki polskich konsumentów: od najbardziej „ucyfrowionych” propagatorów (17 proc.), przez entuzjastów (28 proc.), naśladowców (45 proc.), aż po najbardziej sceptycznych wobec cyfryzacji tradycjonalistów (10 proc.).Większość ankietowanych Polaków zalicza się do grupy entuzjastów lub propagatorów, co plasuje nas w europejskiej czołówce – średnia dla Europy Środkowo-Wschodniej to 43 proc., a dla Europy Zachodniej – zaledwie 37 proc. W Polsce rzadziej spotyka się też zachowawczych tradycjonalistów. Wśród nielicznych krajów wyprzedzających nas pod względem otwartości na innowacje, są Szwedzi. Są oni nie tylko większymi entuzjastami cyfryzacji i bardziej zaawansowanymi użytkownikami usług online, takich jak e-bankowość i płatności mobilne, ale też częściej korzystają ze sprzętu elektronicznego.

* Badanie zostało zrealizowane przez MasterCard we współpracy z IPSOS, na próbie 23 000 internautów z 23 krajów, w tym z Polski

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Karol 1 ponad rok temuocena: 100% 

    Warto zwrócić uwagę, że te same przyzwyczajenia konsumentów na rynku e-commerce są przenoszone już na rynek B2B i pojawia się coraz więcej platform oferujących e-commerce dla podmiotów gospodarczych - zarówno w branży technicznej, ale i spożywczej.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony