REKLAMAMLEKOVITA - Życzenia 2020 - Baner Główny (10-13.04.2020)
Strona 2 z 3
REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk Pomaga - Belka w artykułąch (06.04 - 01.03.2020)
Marek Pabich, Head of Research and Development w firmie Schwitzke Górski

Marek Pabich, Head of Research and Development w firmie Schwitzke Górski (materiały prasowe)

Presja lobbingu i pozycja negocjacyjna są tym lepsze, im większa siła za nimi stoi.   Powołanie Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług to na pewno ruch w dobrą stronę, tym bardziej, że stoją za nią firmy, które są „anchorami” w galeriach handlowych, a ich obecność w galeriach decyduje w dużej mierze o poziomie footfallu.

Warto przypomnieć, że np. wartość indeksu WIG Odzież spadła od początku roku o 55%, a kursy takich gigantów jak LPP czy CCC odpowiednio -48% i – 79%.  Mniejsi mają okazję obserwować, jak w tej sytuacji poradzą sobie giganci, którzy mają w tej materii spore doświadczenie i zakończone sukcesem akcje naprawcze, jak mn. LPP na rynku rosyjskim. Nie do przecenienia jest możliwość mówienia wspólnym głosem z markami, które są kluczowymi najemcami w wielu lokalizacjach handlowych, oraz przenoszenia dyskusji o rozwiązaniach na poziom rządowy, niedostępny dla pojedynczych marek.

Wykaż empatię

Podniesienie poziomu komfortu klienta, jak każde działanie które przyczyni się do poprawy samopoczucia w sytuacji niepewności i zagrożenia z pewnością zostanie przyjęte z otwartymi ramionami, znacząco wpływając na pozyskiwanie nowych i lojalność dotychczasowych klientów.

Moment zawieszenia normalnej działalności może być tym, który pozwoli skupić się na znalezieniu realnego problemu swoich klientów, oraz na próbie rozwiązania go. Jest to działanie, które nie wymaga wielkiego budżetu czy zaangażowania wielkich zasobów organizacyjnych, czy wreszcie technologii rodem z dalekiej przyszłości. Trzeba również pamiętać, że to etyka będzie marketingiem XXI wieku, i to w niej należy szukać czynników budujących atrakcyjność oferty i lojalność kliencką w nieodległej, miejmy nadzieję, przyszłości.

Zagospodaruj pustkę

Ograniczenia związane z pandemią, takie jak kwarantanny, e-learning czy ograniczenie korzystania z stacjonarnych form handlu stworzą nowe nawyki zakupowe, głównie w świecie wirtualnym, ale nie tylko. Nawyki te nie pozostaną zarzucone w momencie ustania niesprzyjających dla handlu warunków, będą ewoluować i wpływać na zakres usług i kanały sprzedażowe. Wiele z nich da początek nowym formom obsługi klientów, stawiając Customer oraz Brand Experience na zupełnie innym poziomie.

Nowe touchpointy pomiędzy środowiskami on- i offline pozostaną aktywne, warto więc je sobie po pierwsze uświadomić, a po drugie stworzyć koncepcję ich wykorzystania w późniejszym okresie. Przykładowo, wiele osób będzie zmuszonych do gotowania dla siebie i rodziny – co więc zrobić, żeby nie było to uciążliwym obowiązkiem, trudną logistyką i operacyjną łamigłówką? Co zrobić, żeby w momencie powrotu do normalności klienci nie zarzucili tego z ulgą, pozbywając się wymuszonej rutyny, ale przerodziło się to w pasję, lub chociaż codzienny, przyjemny rytuał?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony