REKLAMAKongres Rynku FMCG 2019 - Baner Główny (maj 2019)

Czy dziś osoba szukająca pracy sumuje bonusy, przeliczając ich realną wartość, i wybiera firmę, która oferuje niższą pensję, ale znacznie lepszy pakiet benefitów?

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)
Na dodatkach do pensji zależy bardziej pracownikom niższego i średniego szczebla

Na dodatkach do pensji zależy bardziej pracownikom niższego i średniego szczebla (fot. JMP, za: Youtube)

Firmom coraz bardziej zależy na satysfakcji pracownika, dlatego również ich systemy benefitów stają się bogatsze. Rośnie także liczba przedsiębiorstw, które zapewniają pracownikom system dodatków pozapłacowych. – Z mojego doświadczenia w pracy z kandydatami wynika, że benefity mają duże znaczenie przy wyborze pracodawcy. Często na rozmowach rekrutacyjnych potencjalni pracownicy sami dopytują o dodatki pozafinansowe. Chcą pracować w globalnych firmach m.in. właśnie ze względu na rozbudowany system bonusów. Widać także zależność między rangą stanowiska a oczekiwaniami względem pakietu benefitów. Bardziej zależy na nim pracownikom niższego i średniego szczebla. Osoby ubiegające się o stanowiska dyrektorskie oraz menadżerskie rzadziej się o niego upominają, skupiają się raczej na poszukiwaniu wyzwań i samorealizacji – tłumaczy Monika Wojciechowska, business unit manager FMCG w firmie HRK.

Zdrowie w cenie

Niektóre benefity dziś są już integralną częścią wynagrodzenia pracowniczego (np. popularny pakiet opieki medycznej oraz karta sportowa). Jest to standard w dużych firmach i międzynarodowych korporacjach – w mniejszych podmiotach zdarza się natomiast, że zamiast pełnego pakietu opieki medycznej pracownik może liczyć na zwrot kosztów za niektóre wizyty lekarskie. – Równie popularny jest system premiowy, szczególnie wśród stanowisk handlowych, które można rozliczać na podstawie zrealizowanego budżetu. Zatrudnieni na tych stanowiskach często korzystają także z samochodów służbowych. Ciekawą pozycją na liście benefitów jest pakiet akcji przyznawany każdemu pracownikowi danego przedsiębiorstwa. Jest to zabieg charakterystyczny dla firm, które dopiero wchodzą na rynek. Akcje wraz z rozwojem firmy nabierają coraz większej wartości, co skutecznie pozwala motywować pracowników do efektywniejszej pracy. Często widzę też, że firmy cyklicznie wręczają pracownikom paczki zawierające asortyment produkowany przez daną markę. Inną formą tego samego benefitu jest przyznawanie zniżek lub wręczanie bonów do sklepów pracodawcy. Bardzo pożądana jest możliwość pracy w elastycznym wymiarze godzin bądź tzw. home office. Z tych ciekawszych benefitów mogę jeszcze wymienić karty lunchowe, zapewnienie świeżych owoców w biurze, fundusze emerytalne (które nie są pobierane z pensji, ale stanowią dodatek od pracodawcy), ubezpieczenie na życie, dofinansowanie do wakacji oraz konkursów z atrakcyjnymi nagrodami – wylicza Monika Wojciechowska.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 13

  • 8
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony