REKLAMAPrzewodnik po handlu 2019 - Baner Główny (PROMOCJA) - 08-20.05.2019
Strona 2 z 3
REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)
Na dodatkach do pensji zależy bardziej pracownikom niższego i średniego szczebla

Na dodatkach do pensji zależy bardziej pracownikom niższego i średniego szczebla (fot. JMP, za: Youtube)

Ucz się i zarabiaj

Do coraz chętniej stosowanych benefitów można zaliczyć wszystkie te, które są związane z podnoszeniem kwalifikacji pracowników. – W tej grupie znajdą się: dofinansowania studiów, lekcje nauki języków obcych w trakcie pracy lub zwrot kosztów za nie, dostęp do platform e-learningowych oraz szkoleń. Ważne jest także dbanie o zgranie całego zespołu realizowane za pomocą team buildingu i wyjazdów integracyjnych. Kolejną kategorią benefitów są te związane z dziećmi – mówi Monika Wojciechowska. I dodaje: – Coraz większą popularnością cieszą się paczki świąteczne dla dzieci pracowników oraz dofinansowanie do żłobków lub przedszkoli. Większe korporacje mogą sobie pozwolić na otworzenie własnych przedszkoli wewnątrz firmy – mówi ekspertka.

Bonus prawie dla każdego

Jak pokazują wnioski z raportu płacowego sporządzonego przez firmę Hays Poland, benefity oferowane są przez niemal wszystkich pracodawców. Tegoroczna oferta standardowych świadczeń, proponowanych najczęściej pracownikom, jest bardzo podobna do zeszłorocznej. Prym wiedzie opieka medyczna oraz karta sportowa. Ponad połowa pracodawców organizuje również wyjazdy integracyjne oraz przydziela narzędzia pracy, których pracownicy mogą używać w czasie prywatnym. W skład pakietu świadczeń coraz częściej wchodzi ubezpieczenie na życie, dofinansowanie dodatkowej edukacji oraz możliwość pracy elastycznej. W ofercie pracodawców widoczna jest również rosnąca troska o dobre samopoczucie pracowników. Popularna staje się polisa lekowa, bezpłatna opieka stomatologiczna, dodatkowe przerwy w pracy na aktywność fizyczną, a nawet gabinet lekarski i zabiegi rehabilitacyjne dostępne w firmie.

Pracodawcy chcą słuchać

Pomimo wysiłków pracodawców aż 43% zatrudnionych nie jest usatysfakcjonowanych z otrzymywanych świadczeń dodatkowych. Pracownicy nie doceniają benefitów głównie dlatego, że są niedopasowane do ich potrzeb. – Coraz ważniejszym benefitem dla pracowników staje się ubezpieczenie na życie oraz rozmaite formy dofinansowań – edukacji, posiłków, opieki nad dziećmi. Pracownicy bardzo precyzyjnie określają swoje oczekiwania. Pozytywnym trendem jest to, że coraz więcej pracodawców chce słuchać i zamiast standardowego pakietu świadczeń sięga po rozwiązania będące realną odpowiedzią na konkretne potrzeby. Przykładem jest pierwsze na rynku ubezpieczenie zdrowotne połączone z pomocą prawną oraz nowatorskie programy oszczędnościowe – komentuje Paula Rejmer, dyrektor w firmie Hays Poland. Pracownicy nie doceniają benefitów również dlatego, że nie jest im znana ich wartość. Komunikacja – a raczej jej brak – to obok niedopasowania do oczekiwań jeden z błędów pracodawców.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 13

  • 8
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony