REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)
Gdyby Polacy nie lubili grillować, latem wiele sklepów cienko by przędło. A że lubią, to piknikowe specjały budują w sezonie sprzedaż w niejednej placówce. Jedyny wróg biesiad przy ruszcie to pogoda.
REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Jaka będzie aura tego lata – niejeden producent piwa, napojów czy typowych mięs na ruszt dałby się pokroić, byle to wiedzieć przed startem sezonu. Deszcze i chłód położą sprzedaż, ale upały też nie wszystkim są na rękę – np. gdy jest za gorąco, branża alkoholowa notuje spadki, za to wytwórnie wód butelkowanych nie nadążają z produkcją. Niestety, pogoda to co roku wielka niewiadoma. – Nie prowadzimy długoterminowych prognoz, bo się nie sprawdzają. Co najwyżej możemy trafnie określić pogodę na kilka najbliższych dni – rozkłada ręce Katarzyna Bieniek, rzecznik Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej, gdy zadajemy kluczowe pytanie: jakie będzie tegoroczne lato?
Pozostaje powspominać, jak było rok temu. – Świetnie, i to już na starcie. Majówka była tak ładna, że zabrakło nam kaszanki na grilla, choć myśleliśmy, że jest jej dość, a masarnię mamy tuż obok – wspomina Magdalena Jasińska, współwłaścicielka Delikatesów Rodzinnych w Somiance. To jedna z 35 placówek sieci sklepów na Mazowszu, której właścicielem są Zakłady Mięsne Somianka – rodzinne przedsiębiorstwo z siedzibą w miejscowości o tej samej nazwie.
Delikatesy są liczącą ponad 300 mkw., dobrze zaopatrzoną placówką. W promieniu 15 km stoją domki z obejściami, jest sporo działek, z których wiele należy do warszawiaków. Każdy ma tu choć skrawek własnej ziemi. Od maja do października wieczorami nad gminą unoszą się smugi dymu – wszyscy grillują na potęgę, i letnicy, i miejscowi. A w delikatesach kierowniczki głowią się, czy 100 kg kiszki ziemniaczanej (ponoć doskonałej z rusztu) tym razem na pewno wystarczy na weekend, bo zdarzyło się kiedyś, że nie starczyło. Trzeba też wiedzieć, jak zaplanować dostawę innych kluczowych produktów – z mięs są to także kiełbasa grillowa i boczek na tackach oraz karkówka. Dumę zakładu stanowi, oferowana tylko w sezonie, kaszanka z suszonymi pomidorami. Ale mięsa to tylko wstęp.
– Klient, któremu w głowie grill, przychodzi na kompleksowe zakupy. Dlatego trzeba mieć duży wybór słonych przekąsek, napojów gazowanych, alkoholu, szczególnie piwa. Ważne są też podpałki do grilla, plastikowe zastawy czy preparaty na komary – wylicza Magdalena Jasińska. – Z musztardą i ketchupem jest tak, że często klienci nie są pewni, czy w domu mają ich wystarczającą ilość, więc na wszelki wypadek kupują na zapas – na zasadzie „tanie i się nie zmarnuje” – opowiada współwłaścicielka Delikatesów Rodzinnych. Część klientów to warszawiacy, którzy, porównawszy ceny stołeczne z tymi w Somiance, chętniej otwierają portfele.
Najlepszy sprzedażowo dla całej sieci jest październik, bo to długi miesiąc, nieposzatkowany żadnymi świętami. Ale tuż za nim plasuje się sierpień, w którym obroty są o 100 proc. wyższe niż w słabiutkim dla handlu styczniu. – Wszystko zależy jednak od pogody. Co tu dużo mówić: handel lubi słońce i żebyśmy się dwoili i troili, nie zmienimy tego – wzdycha Jasińska. (ATE)

Wiadomości Handlowe, Nr 4 (134) Kwiecień 2014

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony